Sieć lodziarni Lody Lida kontynuuje rozwój we franczyzie. Firma planuje otwarcie kolejnych punktów sprzedaży na terenie całej Polski.
Sprzedaż lodów to perspektywiczny biznes. Rynek rośnie z roku na rok i nic nie wskazuje na to, że ta tendencja się przełamie. Firma analityczna Euromonitor International szacuje, że w tym roku wzrost rynku lodów może wynieść 2,3 proc. wobec roku 2016, a rynek osiągnie wartość 1,78 mld zł. Dla porównania, w 2016 roku wartość polskiego rynku lodów wzrosła do 1,74 mld zł z 1,67 mld zł w 2015 roku.
Jest popyt, jest podaż
Wykorzystując korzystną sytuację na rynku, kolejna polska marka podzieliła się planami rozbudowy franczyzowej sieci lodziarni. Firma Lody Lida proponuje współpracę w ramach trzech formatów.
Jednym z nich jest otwarcie punktu mobilnego. Kolejna opcja to otwarcie stacjonarnej lodziarni (tzw. sprzedaż z okienka). Franczyzodawca umożliwia też poszerzenie dotychczasowej działalności firmy partnerskiej w ramach adaptacji istniejącego lokalu.
Pierwsza lodziarnia pod marką Lody Lida powstała w 2008 roku w Książu Wielkopolskim, gdzie do tej pory znajduje się siedziba firmy.
„Okazało się, że nasze lody cieszyły się wielką popularnością, a ich smak pokochali najmłodsi i docenili najstarsi. To zmotywowało nas do rozwoju działalności i dziś mamy już kilkunastu partnerów, którzy tworzą z nami franczyzową sieć lodziarni” – czytamy na stronie firmowej.
Motywacją do podjęcia działań mogą posłużyć dane firmy Euromonitor International która podaje, że w 2018 roku rynek lodów wzrośnie o kolejne 2,5 proc. i osiągnie wartość ponad 1,82 mld zł.