Foto: freeimages.com
Monetia, właściciel największej w Polsce sieci agencji płatniczych, podpisała umowę z Cardtronics, właścicielem i operatorem sieci bankomatów. Co to oznacza dla rynku płatności?
Polska firma będzie wspierać Cardtronics w identyfikowaniu najlepszych lokalizacji dla bankomatów i negocjowaniu warunków umów najmu nieruchomości na terenie całego kraju. Monetia będzie znajdować i rekomendować lokalizacje, w których jest zapotrzebowanie na wypłacanie gotówki.
Fergus Graham, dyrektor European Business Development w Cardtronics, skomentował: - Na początku tego roku weszliśmy na polski rynek ze sprawdzonym modelem biznesowym, który już udowodnił swoją siłę i wartość. Mamy nadzieję, że współpraca z Monetią przyczyni się do rozwoju naszej działalności na polskim rynku.
Wojciech Jóźwiak, prezes Monetia, dodał: - Współpraca z Cardtronics jest wynikiem naszej szerokiej znajomości rynku. Pokrywamy miejsca omijane przez banki, ale nie przez potencjalnych klientów. Nieustannie analizujemy ich zwyczaje płatnicze i dzięki temu możemy rekomendować naszym partnerom najbardziej optymalne lokalizacje. Dodatkową korzyścią jest nasze dobre rozeznanie lokalnego rynku nieruchomości, co umożliwia prowadzenie skutecznych negocjacji i uzyskiwanie korzystnych warunków najmu.
Monetia ma duże doświadczenie i ugruntowaną, silną pozycję na polskim rynku finansowym. Potwierdza to ścisła współpraca spółki z ponad 350 partnerami korporacyjnymi. Cardtronics z kolei posiada niezrównane doświadczenie w zarządzaniu bankomatami dla swoich klientów i jest obecnie największym na świecie pozabankowym właścicielem i operatorem sieci bankomatów w Europie i Ameryce Północnej, obsługując transakcje na ponad 190 tysiącach urządzeń.
Wojciech Jóźwiak podsumowuje: "Rosnący rynek dobrze wróży współpracy Monetii i Cardtronics, której istotnym elementem jest zrozumienie potrzeb lokalnej społeczności”.
Monetia zaczęła działać w 2006 roku jako jedna, wspólna marka dla ogólnopolskiej sieci punktów. Dziś to największa sieć agencji płatniczych w Polsce pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji. Każdego miesiąca setki punktów w całej Polsce obsługują ponad pół miliona klientów, którzy opłacają rachunki, wypłacają gotówkę i doładowują konta swoich telefonów komórkowych. Spółka jest operatorem międzynarodowych przekazów pieniężnych poprzez platformę Monetia24.pl. Pośredniczy także w dystrybucji i sprzedaży krótkoterminowych kredytów i pożyczek.
Monetia współpracuje równocześnie z wystawcami płatności masowych m.in. Multimedia, Vectra, PGE, urzędami skarbowymi czy licznymi wspólnotami oraz spółdzielniami mieszkaniowymi. Świadczy również usługę outsourcingu obsługi kasowej dla Banku DnB oraz Getin Noble Bank. Jako pierwsza i jedyna w Polsce spółka oferuje usługę fulfillmentu adresowaną do firm, które wymagają weryfikacji nabywców swoich produktów oferowanych zdalnie.
W 2014 r. Monetia uzyskała licencję krajowej instytucji płatniczej Komisji Nadzoru Finansowego. Nowym właścicielem Monetii jest Certis Investments, której udziałowcami są TFI Capital Partners Investment I FIZ oraz Zarząd Monetii.
Z kolei Cardtronics łączy interesy sieci detalicznych, instytucji finansowych i programów kart przedpłaconych oraz klientów, instalując bankomaty oraz zapewniając dogodny dostęp do gotówki w miejscach, gdzie ludzie robią zakupy, pracują lub przebywają.