Modowa ofensywa sieciowej marki

Autor: Redakcja
Data dodania: 13 października 2016
Kategoria:
Foto: Quiosque
Sieci to największy kanał dystrybucji odzieży i obuwia w Polsce.

Sieć sklepów z modą damską otworzyła siódmy salon franczyzowy w tym roku. Nowy sklep polskiej marki rozpoczął działalność w podwarszawskim Wołominie.

Istniejąca od ponad dwudziestu lat na rynku polska marka odzieżowa Quiosque dociera do coraz większej liczby klientów. Dowodem na to jest kolejny nowo otwarty salon, tym razem w Wołominie. To 134. lokalizacja w portfolio marki, a na 2016 rok zaplanowano jeszcze kilka otwarć.

Uważamy, że Wołomin to miejsce z dużym potencjałem i zapotrzebowaniem na modę dlatego zdecydowaliśmy się na otwarcie kolejnego sklepu właśnie tam. Warto dodać, że to już 7 salon franczyzowy naszej marki otwarty w tym roku – mówi Aleksandra Posiadła, manager ds. ekspansji Quiosque.

Aby zostać franczyzobiorcą Quiosque należy posiadać lokal, którego optymalna dla marki powierzchnia ma metraż od 100 do 130 mkw., w mieście powyżej 50 tysięcy mieszkańców. Koszt inwestycji to, w zależności od stanu lokalu, od 1,5 tys. zł do 2,5 tys. zł na 1 mkw. netto.

Największy kanał dystrybucji

Sieci to największy kanał dystrybucji odzieży i obuwia w Polsce i – po internecie – drugi najszybciej rosnący. Jak podaje firma PMR w raporcie „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2016”, sklepy sieciowe powiększają swój udział w rynku przede wszystkim kosztem bazarów i targowisk, a także niezależnych, niemarkowych sklepów odzieżowych.

W marcu tego roku łączna liczba sklepów sieci odzieżowych w Polsce była o blisko 5% większa niż rok wcześniej, rosnąc w zbliżonym tempie, jak w okresie marzec 2014 – marzec 2015. Największy wzrost, zarówno pod względem dynamiki sklepów, jak i sprzedaży, zanotował po raz kolejny segment odzieżowych sieci dyskontowych.

Na drugim miejscu uplasowały się sieci sportowe, które intensywnie rozwijają się w odpowiedzi na zmiany w stylu życia Polaków w ostatnich latach, które napędzają popyt na artykuły sportowe, zwłaszcza biegowe i rowerowe.

W dalszej kolejności najwięcej sklepów przybyło w sieciach z ofertą casualową, gdzie panuje największa konkurencja, i młodzieżową. W tych segmentach działa najwięcej dużych firm, które kontynuowały ekspansję w 2015 roku (m.in. Redan, LPP, H&M, Inditex). Są to również segmenty, które mają największą liczbę placówek, stanowiąc odpowiednio 23% i 15% specjalistycznych sklepów sieciowych w Polsce w marcu 2016 roku.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram