Sieć sklepów z modą damską otworzyła siódmy salon franczyzowy w tym roku. Nowy sklep polskiej marki rozpoczął działalność w podwarszawskim Wołominie.
Istniejąca od ponad dwudziestu lat na rynku polska marka odzieżowa Quiosque dociera do coraz większej liczby klientów. Dowodem na to jest kolejny nowo otwarty salon, tym razem w Wołominie. To 134. lokalizacja w portfolio marki, a na 2016 rok zaplanowano jeszcze kilka otwarć.
– Uważamy, że Wołomin to miejsce z dużym potencjałem i zapotrzebowaniem na modę dlatego zdecydowaliśmy się na otwarcie kolejnego sklepu właśnie tam. Warto dodać, że to już 7 salon franczyzowy naszej marki otwarty w tym roku – mówi Aleksandra Posiadła, manager ds. ekspansji Quiosque.
Aby zostać franczyzobiorcą Quiosque należy posiadać lokal, którego optymalna dla marki powierzchnia ma metraż od 100 do 130 mkw., w mieście powyżej 50 tysięcy mieszkańców. Koszt inwestycji to, w zależności od stanu lokalu, od 1,5 tys. zł do 2,5 tys. zł na 1 mkw. netto.
Największy kanał dystrybucji
Sieci to największy kanał dystrybucji odzieży i obuwia w Polsce i – po internecie – drugi najszybciej rosnący. Jak podaje firma PMR w raporcie „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2016”, sklepy sieciowe powiększają swój udział w rynku przede wszystkim kosztem bazarów i targowisk, a także niezależnych, niemarkowych sklepów odzieżowych.
W marcu tego roku łączna liczba sklepów sieci odzieżowych w Polsce była o blisko 5% większa niż rok wcześniej, rosnąc w zbliżonym tempie, jak w okresie marzec 2014 – marzec 2015. Największy wzrost, zarówno pod względem dynamiki sklepów, jak i sprzedaży, zanotował po raz kolejny segment odzieżowych sieci dyskontowych.
Na drugim miejscu uplasowały się sieci sportowe, które intensywnie rozwijają się w odpowiedzi na zmiany w stylu życia Polaków w ostatnich latach, które napędzają popyt na artykuły sportowe, zwłaszcza biegowe i rowerowe.
W dalszej kolejności najwięcej sklepów przybyło w sieciach z ofertą casualową, gdzie panuje największa konkurencja, i młodzieżową. W tych segmentach działa najwięcej dużych firm, które kontynuowały ekspansję w 2015 roku (m.in. Redan, LPP, H&M, Inditex). Są to również segmenty, które mają największą liczbę placówek, stanowiąc odpowiednio 23% i 15% specjalistycznych sklepów sieciowych w Polsce w marcu 2016 roku.