Polska marka odzieżowa rozwijająca się we franczyzie otwiera kolejne sklepy. Wszyscy franczyzobiorcy, którzy dołączyli do tej sieci w tym roku mieli już doświadczenie w branży odzieżowej.
– W tym roku otworzyliśmy 12 sklepów. Na tym koniec naszego rozwoju. Planujemy, że do końca grudnia br. nowe salony zostaną otwarte w kilku kolejnych miastach, m.in. w Lęborku i Grodzisku Mazowieckim. Najbliższe otwarcie będzie miało w 28 października w Lesznie. Salony franczyzowe to około 60% sklepów działających w sieci – mówi w rozmowie z nami Monika Kujas, PR Manager Quiosque.
Aby zostać franczyzobiorcą Quiosque należy posiadać lokal, którego optymalna dla marki powierzchnia ma metraż od 100 do 130 m², w mieście powyżej 50 tys. mieszkańców. Koszt inwestycji to, w zależności od stanu lokalu, od 1,5 tys. zł do 2,5 tys. zł na 1 m² netto.
Przypomnijmy, że sieci to największy kanał dystrybucji odzieży i obuwia w Polsce i - po internecie - drugi najszybciej rosnący. Jak podaje firma PMR w raporcie „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2016”, sklepy sieciowe powiększają swój udział w rynku przede wszystkim kosztem bazarów i targowisk, a także niezależnych, niemarkowych sklepów odzieżowych.
W marcu tego roku łączna liczba sklepów sieci odzieżowych w Polsce była o blisko 5% większa niż rok wcześniej, rosnąc w zbliżonym tempie, jak w okresie marzec 2014 – marzec 2015. Największy wzrost, zarówno pod względem dynamiki sklepów, jak i sprzedaży, zanotował po raz kolejny segment odzieżowych sieci dyskontowych.