Obecnie opłata miesięczna wynosi 300 zł lub 800 zł dla franczyzobiorcy, który ma uprawnienia do rozwoju sieci na terenie danego województwa. Pod szyldem Mobilnemyjnie.pl funkcjonuje już 8 oddziałów regionalnych, w tym jeden własny - w Olsztynie. Firma liczy na to, że rezygnacja z opłat miesięcznych zdynamizuje jej rozwój. Franczyzobiorcy nadal będą jednak zobowiązani do dokonywania zakupów środków chemicznych u franczyzodawcy.
Podobne będą także koszty rozpoczęcia działalności, gdyż wiążą się one przede wszystkim z zakupem odpowiedniego urządzenia oraz chemii. W przypadku mobilnej myjni bezwodnej koszt ten wynosi ok. 10 tys. zł netto, zaś w przypadku mobilnej myjni parowej – ok. 23 tys. zł netto. Franczyzobiorca Mobilnych Myjni może liczyć, według deklaracji twórców sieci, na dochody rzędu 3-5 tysięcy złotych miesięcznie.
– Radzimy naszym franczyzobiorcom, by obok myjni mobilnej prowadzili także stacjonarną, zwłaszcza w okresie zimowym. Wówczas bowiem popyt na mycie samochodu z dojazdem jest słabszy – twierdzi Robert Szacherski. W obu formułach działa na razie tylko myjnia w Olsztynie, w ciągu 2-3 miesięcy, a więc przed zimą stacjonarna placówka zostanie także uruchomiona w Warszawie. Otwarcie myjni stacjonarnej pod szyldem Mobilnemyjnie.pl nie wiąże się ze znacznymi kosztami dodatkowymi, wymaga jedynie wynajęcia odpowiedniego lokalu. Usługa może być wykonywana w oparciu o to samo urządzenie.
Konkurencja na rynku franczyzowych ofert dla myjni w ostatnim czasie się zaostrza. Kilka miesięcy temu pisaliśmy o firmie ECO Myjnie, która poprzez sieć dystrybutorów regionalnych w Polsce oferuje przenośne urządzenia, w oparciu o które także można uruchomić mobilną myjnię parową. Koszt to ok. 25 tys. zł.
Natomiast już za ok. 5-6 tys. zł można otworzyć franczyzowy oddział firmy Ecomyjnia. W ramach tej opłaty franczyzobiorca otrzymuje komplet auto kosmetyków, materiałów reklamowych, myjkę parową, a także odkurzacz. Firma uruchomiła już 19 oddziałów w 10 województwach. Jak w każdym z powyższych przypadków, urządzenia dystrybuuowane przez firmę można wykorzystać także do otwarcia myjni stacjonarnej np. w centrum handlowym. Ecomyjnia została otwarta niedawno w CH Wisła w Płocku, a wkrótce powstanie także w CH Cuprum Arena w Lubinie. Według szacunków firmy, na otwarcie takiego punktu potrzebne są środki rzędu 30-50 tys. zł.
Joanna Cabaj - Bonicka