Mniejsze marki starają się bardziej

Data dodania: 27 czerwca 2017
Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Mniejsze marki starają się bardziej

W ocenie europejskich konsumentów, mniejsze marki przykładają większą wagę do potrzeb swoich klientów.

W ten sposób wypowiedziało się 53% osób, które wzięły udział w projekcie badawczym zrealizowanym przez Censuswide dla Rico. Poziom obsługi ma duże znaczenie dla klientów – aż 47% przyznało, że nie kupuje i nie korzysta z usług firm, które nie spełniają ich oczekiwań w tym zakresie a 52% będzie wydawała na nie mniej.

Wysokie standardy obsługi i komunikacji to szansa na wypracowanie przewagi konkurencyjnej i zdobycie lojalności klientów. Szczególnie, że na rynkach unijnych  przeważają firmy z sektora MŚP. Zarządzający muszą przy tym pamiętać o tym, że komunikacja, którą prowadzą ich firmy nie może być zbyt natarczywa oraz o konieczności zapewnienia wysokich standardów ochrony danych osobowych.

Ten aspekt ma bardzo duże znaczenie dla badanych. 61% uważa, że marki powinny w jasny sposób informować o tym w jaki sposób będą korzystały z danych swoich klientów.

Klienci cenią marki, które komunikują się z nimi sprawnie i szybko. Jest to szczególnie ważne dla mniejszych firm, które nie dysponują tak wielkimi zasobami ludzkimi jak wielkie korporacje.

A jak jest z punktu widzenia kogoś, kto chce działać na licencji jakieś firmy?

Sprawna komunikacja, to nie wszystko za co cenimy marki. Wśród sieci franczyzowych działających na polskim rynku są zarówno duże przedsiębiorstwa (np. grupy zakupowe w branży handlowej), jak i małe firmy, które znajdziemy niemal w każdej branży.

Na pytanie - co jest dla Ciebie miarą sukcesu firmy lub marki, zadanej w sondzie internetowej użytkownicy portalu franczyzawpolsce.pl w większości odpowiedzieli - ogólnokrajowa lub międzynarodowa rozpoznawalność (prawie połowa odpowiedzi). Na drugim miejscu znalazła się wieloletnia działalność marki lub firmy, zaś na trzecim - własne know how. Prawie bez znaczenia jest natomiast liczba oddziałów czy lokali marki (zaledwie 3,4% oddanych głosów).

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram