Mniej optymizmu w nastrojach konsumentów

Data dodania: 27 lutego 2016
Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Nastroje konsument nieco gorsze.

Ostatnie miesiące 2015 roku przyniosły pozytywną zmianę nastrojów społecznych. Jednak otrzymujący się od kilku miesięcy pozytywny trend wyraźnie osłabł.

W bieżącym pomiarze TNS Consumer Index obniżył się m/m o 2,4 pkt do poziomu -4,6 pkt. – Szczególną skłonność do ocen krytycznych obserwujemy wśród konsumentów powyżej 40 roku życia - w pokoleniu średnim i starszym. Więcej optymizmu wykazują mieszkańcy wsi niż miast – komentuje Piotr Kwiatkowski, managing direktor TNS Polska.

Dodaje, że konsumenci ankietowani w lutym 2016 roku nieco bardziej krytycznie, niż w styczniu oceniają bieżącą sytuację ekonomiczną Polski. Samoocena sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych także jest mniej korzystna, niż w minionym miesiącu. Pogorszenie bieżących ocen związane jest ze zmniejszeniem się optymizmu w prognozach przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju, które od kilku miesięcy ulegają pogorszeniu.

Ekspert podkreśla, że kolejne pomiary ujawnią, czy wyniki z lutego to wynik trwałej zmiany nastrojów, czy też chwilowe pogorszenie, po którym nastąpi powrót to pozytywnego trendu, które zarysował się w ostatnim kwartale 2015 roku i trwał jeszcze w styczniu roku bieżącego.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram