W minionych latach Miss Trendy udawało się otwierać w granicach 4-5 placówek rocznie. Aż do tego roku, kiedy to nastąpiło wyraźne przyspieszenie. W sieci działa już ponad 30 sklepów wobec 20 na koniec minionego roku. W najbliższych latach firma zamierza utrzymać to tempo rozwoju, chce wchodzić także do coraz większych miast oraz galerii handlowych.
- W branży odzieżowej zdecydowanie widać, że wykruszają się z rynku jednoski słabe, tj. źle zarządzane bądź posiadające słabą lokalizację. Małe sklepy typu mulitibarandy muszą stoczyć trudną dla nich walkę z sieciami. Dlatego też osoby prowadzące takie placówki wykazują coraz większe zainteresowanie systemem franczyzowym, który oferuje dużo więcej możliwości sprzedażowych i działań marketingowych. Jest to dobre rozwiązanie także dla osób, które nie mają doświadczenia w branży, a chcą rozpocząć taką działalność - mówi Agnieszka Rosoch, właścicielka firmy Nowa Fala, która buduje sieć pod marką Miss Trendy.
W tym roku powstał także pierwszy franczyzowy sklep Miss Trendy poza granicami Polski, w Irlandii. Firma wstrzymała się jednak z szerszą ekspansją, chcąc się lepiej do niej przygotować zarówno pod względem marketingowym jak i logistycznym. W przyszłym roku mają powstać kolejne placówki.
Firma jest zadowolona z wyników bieżącego roku. - Pomimo kryzysu i wzrostu cen przędzy na światowych rynkach nie obniżyliśmy jakości towaru i zachowaliśmy atrakcyjne dla klienta ceny. Nasze kolekcje idealnie wpasowują się w potrzeby naszych odbiorców i konkurować mogą wzorniczo, jakościowo i cenowo z wiodącymi markami na rynku. Analiza rynku oraz podjętych odpowiednio wcześnie szereg działań zaowocowały w tym roku wzrostem sprzedaży - zapewnia Agnieszka Rosoch.
Miss Trendy oferuje odzież dla młodych kobiet i dziewcząt. Obecnie do sieci należy 7 sklepów własnych i 24 franczyzowe. W trakcie uruchamiania są trzy kolejne placówki. Otwarcie sklepu tej sieci wymaga posiadania lokalu o powierzchni minimum 40 mkw. oraz poniesienia kosztów adaptacji lokalu (szacunkowo ok. 25 tys. zł). Franczyzobiorca nie inwestuje w zakup ubrań, sklepy działają bowiem w formule depozytowej, co oznacza, że do momentu sprzedaży towar pozostaje własności franczyzodawcy. Franczyzobiorca zarabia na prowizji od sprzedanej odzieży.
Joanna Cabaj - Bonicka
ZOBACZ TAKŻE:
Baza sieci: Miss Trendy
Baza sieci: Butik your new style
Baza sieci: Moodo Urban Fashion Mode
Baza sieci: Okay Multibrand Shop