- Sytuacja na rynku nie jest łatwa. Niepewność oraz nastroje konsumentów nie pozostają bez wpływu na wyniki sieci. Potwierdzeniem koniunktury są raporty, które wskazują, że odwiedzalność centrów handlowych oraz obrót z metra kwadratowego jest nieco niższy niż w poprzednich latach – mówi Małgorzata Idzikowska, kierownik działu marketingu w Fornetti Polska.
Od początku roku do końca listopada firma uruchomiła 39 minipiekrani. Jak przyznaje, jest to wynik nieco poniżej planu. Jednak równocześnie z pracami nad rozwojem sieci, Fornetti prowadzi jej racjonalizację oraz kontynuuje proces przebudowy stoisk według nowego formatu.
- Rok 2011 pozwolił nam opracować nowy projekt minipiekarni Fornetti, ciekawy pod względem wizualizacji, przyjazny klientowi i ergonomiczny. Do nowego standardu przystosowaliśmy już 10 stoisk – dodaje Idzikowska.
Do najważniejszych działań podjętych w mijającym roku Fornetti zalicza także badania typu „Tajemniczy klient”. - Pierwszy raz w historii spółki przeprowadziliśmy badania potrzeb i preferencji konsumenckich, które pozwoliły odpowiednio nakierować działania czy zmiany wprowadzane w punktach Fornetti. Jedną z nowości w 2011 jest zmiana podejścia do promocji naszych wypieków. Wyszliśmy w stronę klienta, obecnie intensywnie prowadzimy degustacje i animacje sprzedaży wokół minipiekarni. Przynosi to doskonałe rezultaty. W najbliższej przyszłości zaplanowaliśmy wdrożenie systemu zamówień online, będzie to nowość w naszej sieci – zapowiada Małgorzata Idzikowska.
W planach na przyszły rok są też dalsze przebudowy istniejących stoisk do nowego formatu. Sporym wydarzeniem ma być również wprowadzenie zupełnie nowych produktów, w tym z ciasta francuskiego. Obecnie Fornetti finalizuje zakup nowej linii produkcyjnej, która umożliwi sieci zaproponowanie ciekawych zmian w ofercie produktowej.
Joanna Cabaj - Bonicka