W ciągu pięciu lat założyciel chińskiego giganta na rynku zakupów on-line JD.com Richard Liu uruchomi sieć liczącą milion sklepów convenience.
Obejmie ona całe Chiny. Liu zapowiedział, że pod koniec przyszłego roku zamierza otwierać średnio tysiąc placówek dziennie.
Jak poinformował portal Caixinglobal.com Richard Liu ogłosił plany podboju rynku offline na niespotykaną dotychczas skalę. Przynajmniej połowa planowanych placówek zlokalizowana będzie na obszarach wiejskich, w setkach tysięcy małych chińskich miasteczek i wiosek.
Zarządzana przez JD.com sieć stacjonarna otworzyła pierwsze placówki w listopadzie ubiegłego roku. Obecnie otwieranych jest ok. tysiąca nowych placówek tygodniowo. Jak przekonuje Richard Liu, format cieszy się już ogromną popularnością, zwłaszcza wśród Chińczyków, którzy przybyli do wielkich miast w poszukiwaniu pracy, a obecnie chcieliby wrócić w swoje rodzinne strony.
Liu zapewnił, że firma otrzymuje codziennie ok. 50 tys. zgłoszeń od osób zainteresowanych prowadzeniem sklepu franczyzowego, dzięki czemu mogliby pracować bliżej domu, otrzymując przyzwoite wynagrodzenie. Według szacunków, franczyzobiorca sieci DJ.com może liczyć na dochód miesięczny w wysokości ponad 8 tys. juanów – czyli nieco ponad 1 tys. euro.