MIG: Likwidacja wielu sieci stworzyła lukę, którą postanowiliśmy wypełnić

Autor: Redakcja
Data dodania: 14 września 2009
Kategoria:
MIG_logo.gif
MIG jest właścicielem ogólnopolskich sieci Sizeer i 50Sport oraz wyłącznym przedstawicielem na Polskę i właścicielem salonów marek Timberland i Umbro. Jak mówią przedstawiciele spółki, tworzenie sieci franczyzowej jest naturalną konsekwencją rozwoju biznesu.

Na pytania odpowiada Justyna Dziegieć, PR Manager, Marketing Investment Group Sp. z o.o.

Dlaczego zdecydowaliście się na franczyzę?

Tworzenie sieci franczyzowej jest naturalną konsekwencją rozwoju naszego biznesu. Marketing Investment Group posiada jeden z największych na rynku sportstylowych konceptów multibrandowych premium – Sizeer, na który składają się sklepy własne i kilka depozytowych, ekskluzywny Timberland, który jest w całości siecią własną oraz będące obecnie w fazie przekształceń Umbro.

Co przyniosła pierwsza połowa 2009 roku?

Do portfolio dołączyliśmy w tym roku oparty o franczyzę Ten Sport. Jest jeszcze sieć outletowa 50 Sportstyle, która powstała na bazie funkcjonujących wcześniej outletów 50 Sport. 20-letnie doświadczenie na rynku sprzedaży detalicznej, wypracowany know-how oraz sprawdzeni partnerzy – dostawcy, logistyka, obsługa marketingowa, pozwalają na sprawne tworzenie nowych konceptów na bazie wypracowanych schematów. To znacznie obniża koszty i gwarantuje najwyższą jakość działania. Franczyza daje możliwość szybkiego rozwoju sieci, a przez to uzyskania lepszego pokrycia rynku przy nieco mniejszym zaangażowaniu z naszej strony. To główny powód decyzji.

Wszystkie koncepty się w sprawdzają się we franczyzie?

Bardzo szybki rozwój wszystkich naszych sieci jest chyba najlepszym dowodem na to, że koncepty się sprawdzają. To co oferujemy naszym partnerom to dostęp do wypracowanego przez lata obecności na rynku sprzedaży detalicznej know-how, bardzo szeroką gamę produktów, portfolio znanych marek, sprawną obsługę i doświadczonych managerów.

Czy myślicie o uruchomieniu kolejnych marek?

W tym momencie koncentrujemy się na rozwoju istniejących konceptów. Marketing Investment Group to nie tylko sieci handlowe, ale również spółki dystrybucyjne, wyłączni przedstawiciele na polski rynek marek: Timberland, Umbro, Mizuno, Bench oraz linii obuwniczej Lacoste. Tylko w tym roku dołączyliśmy do portfolio trzy marki. Postawiliśmy na zrównoważony rozwój we wszystkich obszarach działalności.

Jak kryzys wpłynął na Waszą działalność?

Dość przewrotnie można powiedzieć, że tak – zmobilizował nas do działania. Likwidacja wielu sieci stworzyła lukę, którą postanowiliśmy wypełnić. Właśnie w odpowiedzi na zapotrzebowanie wypływające z rynku stworzony został sprofilowany dla średnich i mniejszych miast koncept Ten Sport. Konsekwencją rozwoju jest również decyzja o rozbudowie sieci outletowej, która do tej pory odsprzedawała nadwyżki towarowe z sieci regularnej, a w tym momencie ma zaistnieć na rynku sprzedaży masowej. Poza tym, jak w większości firm, zmusił nas do zwiększonej kontroli kosztów, a przez to weryfikacji dotychczasowego pomysłu na biznes.

Dziękujemy za rozmowę

FwP, 14 września 2009r.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram