Wysoką rozpoznawalność na starcie można uzyskać poprzez włączenie się do istniejącej już sieci franczyzowej. Jedną z firm rozwijających się w oparciu o franczyzę jest Metrohouse. Ostatnio spółka podsumowała funkcjonowanie sieci franczyzowej w 2013 r., który był pod wieloma względami rekordowy.
Do sieci biur dołączyły nowe oddziały zlokalizowane w Warszawie, Wołominie, Kołobrzegu, Jeleniej Górze, Częstochowie, Koszalinie, Ostrowie Wielkopolskim, Piasecznie, Gliwicach, Lesznie, Rzeszowie, Katowicach, Grodzisku Mazowieckim, Białymstoku, Poznaniu, Pabianicach oraz w Kłodzku. Obecnie na sieć składa się ponad 70 zespołów sprzedażowych, z czego prawie 50 jest zarządzanych przez franczyzobiorców.
– Z roku na rok istotnie zwiększamy nasz udział w rynku. Za współpracą z nami przemawiają twarde liczby. W porównaniu do 2012 r. nasi franczyzobiorcy przeprowadzili w tym roku o 58 proc. więcej transakcji - mówi Mariusz Kania, prezes zarządu Metrohouse. – Nasi partnerzy świetnie radzą sobie nawet na rynkach poza największymi ośrodkami mieszkaniowymi. Liderzy sprzedażowi Metrohouse wywodzą się m.in. z Iławy, Koszalina i Legnicy.
Metrohouse stawia sobie za cel uruchomienie placówek franczyzowych w każdym z miast powiatowych. – W przyszłym roku planujemy rozpocząć współpracę z kolejnymi 50. partnerami. W ostatnich fazach przygotowania znajdują się uruchomienia placówek w Swarzędzu i Chełmie oraz kolejnych biur w Olsztynie i Bydgoszczy - mówi Piotr Jarosz, dyrektor sprzedaży sieci franczyzowej Metrohouse. Grupę partnerów biznesowych jak zwykle uzupełniają przedsiębiorcy wywodzący się z dotychczasowych oddziałów Metrohouse, którzy decydują się na budowę własnych zespołów pod marką Metrohouse.
W ramach opłaty franczyzowej franczyzobiorca otrzymuje dostęp do największej w Polsce bazy nieruchomości i klientów kupujących, rozbudowany system CRM do zarządzania ofertami i relacjami z klientami, pakiet startowy obejmujący m.in. druki, umowy, formularze, materiały marketingowe, projekty i wizualizacje lokalu. – Dodatkowo nasz partner może liczyć na szkolenia dla zespołu agentów oraz szkolenie managerskie dla właściciela, w tym szkolenia sprzedażowe, branżowe z obrotu nieruchomościami, z zarządzania zespołem - wymienia Agata Korzeniewska, dyrektor ds. zarządzania siecią franczyzową.
Oprócz tak podstawowych kwestii jak eksporty ofert na portale branżowe i szkolenia wewnętrzne dla zespołu, w ramach opłaty miesięcznej partner biznesowy otrzymuje stałą opiekę managera z Centrali spółki. Aby ułatwić dostępność managerów wprowadzono ich regionalizację.
W kolejnych latach plany Metrohouse zakładają rozwój wyłącznie w oparciu o placówki franczyzowe. Metrohouse nadal będzie prowadzić oddziały własne w największych miastach, tj. Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Łódź, Poznań i Wrocław.
Więcej o ofercie Metrohouse przeczytacie w naszej bazie systemów franczyzowych.