Metrohouse w 2011 roku zdecydowanie przyspieszy

Data dodania: 13 września 2010
Kategoria:
nieruchomosci_2

Sieć licząca obecnie 18 jednostek franczyzowych w przyszłym roku chce uruchomić 30 kolejnych w tej formule. Szykuje się wyścig o franczyzobiorców, gdyż to nie jedyna spółka, która ma tak ambitne plany.

Agencja nieruchomości Metrohouse powiększyła niedawno sieć swoich biur franczyzowych o dwie nowe jednostki. Logo Metrotohouse pojawiło się w Jeleniej Górze, a od października będzie widoczne także w podwarszawskim Pruszkowie. Pruszkowski oddział poprowadzi dotychczasowy pośrednik spółki.

– Doszedłem do wniosku, że nadszedł już czas, aby zacząć pracować wyłącznie na własny rachunek. Własne biuro nieruchomości jest dla pośrednika rozpoczęciem nowego etapu w karierze. W moim przypadku ważne jest zachowanie ciągłości realizowanych zleceń, a dzięki umowie franczyzowej stworzenie nowego biura okazało się prostsze niż myślałem – mówi Norbert Pielach, nowy franczyzobiorca Metrohouse.

Z kolei nowo otwarte biuro w Jeleniej Górze jest filią oddziału franczyzowego w Lubinie. Zgodnie z zapowiedziami działającego tam franczyzobiorcy, kolejne filie powstaną w Bolesławcu, Legnicy i Głogowie. Na Dolnym Śląsku od zeszłego roku działa również macierzysty oddział Metrohouse, który od października zyska drugi zespół doradców.

Pod szyldem Metrohouse obecnie funkcjonuje 18 biur franczyzowych. Pozostałe z czterdziestu oddziałów to placówki macierzyste spółek Metrohouse i Partnerzy Nieruchomości. Oba podmioty są obecnie w trakcie przeprowadzania fuzji. Metrohouse zapowiada dalszy dynamiczny rozwój sieci franczyzowej - w przyszłym roku chce otworzyć 30 kolejnych placówek w największych polskich miastach.

Przypomnijmy, że podobne plany ma Emmerson, który w piątek zadebiutował na rynku New Connect. Pierwsze biuro franczyzowe tego pośrednika zostanie otwarte już w tym miesiącu w Białymstoku, a do końca 2011 r. jednostek działających w tej formule ma być przynajmniej 30.

– Debiut na NewConnect jest dla nas szczególnie istotny z marketingowego punktu widzenia i mamy nadzieję, że przełoży się m.in. na większą rozpoznawalność marki Emmerson. Ponadto, w ramach planowanego debiutu, zdecydowaliśmy się na realizację prywatnej emisji akcji, w której pozyskaliśmy od inwestorów 1 mln złotych. Środki te przeznaczymy na uruchomienie biur w systemie franczyzowym oraz rozbudowę działu handlowego. Zamierzamy także sukcesywnie zwiększać ilość umów pośrednictwa na zasadach wyłączności, w tym dla nowych dużych inwestycji wiodących deweloperów – tłumaczy Marek Krajewski, prezes Emmerson S.A.

Wyniki Emmersona za rok ubiegły nie były najlepsze (1,5 mln zł straty netto przy blisko 18 mln zł przychodów), ale na ten rok firma zapowiada znaczącą poprawę. Jej przychody mają sięgnąć 20 mln zł, zaś wynik netto ma wynieść 1,5 mln zł, tym razem jednak na plusie. Pierwsze dni notowań akcji Emmersona zaskoczyły jednak negatywnie. Akcje pośrednika w ofercie prywatnej były sprzedawane po 5,8 zł, w piątek na zamknięciu sesji kurs wyniósł 4,79 zł, czyli o ponad 17 proc. mniej. Dziś wczesnym popołudniem papiery zniżkowały o kolejne ponad 12 proc.

Emmerson jest drugą spółką budującą sieć franczyzowych biur nieruchomości obecną na New Connect. Od listopada 2007 roku notowana jest także spółka Północ Nieruchomości, która już na koniec bieżącego roku zamierza mieć 30 jednostek franczyzowych, o 13 więcej niż na koniec grudnia 2009. Niedawno zostało otwarte 25. biuro sieci, mieści się ono w Łodzi. Firma planuje dalszy rozwój poprzez franczyzę

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design