Metrohouse i Home Broker, pośrednicy na rynku nieruchomości, rozpoczęli współpracę w zakresie wspólnej obsługi sprzedaży nieruchomości powierzonych im na zasadzie wyłączności. Dzięki temu klient, który chce sprzedać mieszkanie skorzysta z bazy klientów kupujących, którą prowadzi drugi pośrednik pod warunkiem, że z jedną z tych agencji podpisał umowę na wyłączność.
Z danych agencji Metrohouse wynika, że efektywność pośrednika przy pracy z ofertą na wyłączność (czyli powierzenie jej przez sprzedającego tylko jednemu pośrednikowi na rynku) wzrasta nawet sześciokrotnie. Na rynku pojawiają się więc nowe inicjatywy, które mają na celu promowanie takiej formy współpracy z agencjami i wskazywanie atutów sprzedaży za pośrednictwem jednego, wybranego biura nieruchomości. Jedną z nich jest właśnie umowa o współpracy pomiędzy pośrednikami nieruchomości – firmami Metrohouse i Home Broker.
W ramach porozumienia obie firmy będą wymieniać się ofertami nieruchomości obsługiwanymi na zasadach wyłączności, czyli wystawiać je na swoich stronach internetowych, a także aktywnie prowadzić sprzedaż tych ofert za pośrednictwem własnej sieci. Jak twierdzą przedstawiciele Metrohouse, takie rozwiązanie to ukłon w stronę klientów, których oferta będzie lepiej eksponowana na rynku. Zyskają oni także komfort współpracy z jednym agentem, który zna nieruchomość i może ją samodzielnie prezentować zainteresowanym. Klient powierzając nieruchomość zostaje zaangażowany w proces sprzedaży praktycznie dopiero w chwili negocjacji warunków zawarcia umowy. To bardzo ważne dla właścicieli, którzy nie zawsze mają czas na wielokrotne prezentacje swojej nieruchomości.
- Klient, który sprzedaje nieruchomość ma pewne opory przed powierzaniem obsługi tylko jednemu pośrednikowi. Nie wie, którego ma wybrać, nie chce zamykać sobie drogi do współpracy z innymi agencjami. Dlatego wychodzimy rynkowi naprzeciw i łączymy siły. Od teraz dzięki podpisaniu umowy na wyłączność z doradcą z Metrohouse lub Home Broker może on liczyć na ścisłą kooperację dwóch czołowych graczy na rynku pośrednictwa. Klienta sprzedającego będzie obsługiwać jeden agent, ale szukać nabywcy będą obie sieci. Choć na co dzień konkurujemy ze sobą, w tym przypadku łączymy siły dając klientom, którzy obdarzą nas szczególnym zaufaniem, jeszcze lepsze narzędzia i szanse na szybsze i korzystniejsze sprzedanie nieruchomości - mówi Marta Żółkowska, country manager w Metrohouse.
Przedstawiciele firmy Home Broker upatrują w tym przedsięwzięciu możliwości upowszechnienia profesjonalnych usług pośrednika opartych na współpracy na wyłączność.
- Działanie na zasadach współpracy, zamiast tylko i wyłącznie konkurencji, będzie dużo lepszym rozwiązaniem zarówno dla klientów szukających wymarzonego „M”, jak i obu partnerów. To strategiczna współpraca w zakresie ofert na wyłączność, dzięki której szerzej upowszechnimy i mocniej wypromujemy samą ideę pośrednictwa na naszym rynku. Kluczem do sukcesu tej kooperacji będzie z pewnością odpowiednia i profesjonalna komunikacji z klientami sprzedającymi swoje nieruchomości oraz wykorzystanie większej skali oddziaływania, poprzez mocną promocję tychże ofert w obu sieciach sprzedaży. Wierzymy, że ta współpraca z Metrohouse to dobra praktyka rynkowa w nieruchomościach, która będzie wzmacniać zaufanie i wiarygodność pośredników wśród klientów – mówi z kolei Askaniusz Kocemba, dyrektor ds. rozwoju w Home Broker SA.
Współpraca Metrohouse i Home Brokera jest ograniczona terytorialnie i zależna od lokalizacji poszczególnych placówek obu agencji nieruchomości. Obie firmy dysponują obecnie ponad 120 oddziałami w całej Polsce, z którymi współpracuje około 1000 doradców nieruchomości.
Metrohouse Franchise S.A. jest obecny na polskim rynku nieruchomości od 2006 r. Pod marką Metrohouse działa ponad 70 biur nieruchomości i 500 doradców.
Home Broker SA współpracuje z ponad 450 doradcami w oddziałach w całej Polsce.
Informacja na temat oferty współpracy z Metrohouse znajduje się w naszej bazie systemów sieciowych.