Merlin.pl uzupełni Czerwoną Torebkę

Autor: Redakcja
Kategoria:

Grupa Czerwona Torebka, specjalizująca się w budowie i zarządzaniu pasażami handlowymi, podpisała list intencyjny dotyczący przejęcia Merlin.pl S.A.

Podstawowym celem transakcji jest włączenie do Grupy podmiotu charakteryzującego się dużym potencjałem rozwoju w segmencie handlu detalicznego, lidera sprzedaży internetowej, który realizować będzie sieć punktów osobistego odbioru przesyłek w lokalach znajdujących się w pasażach „Czerwona Torebka”.

W najbliższym czasie prowadzone będzie badanie due diligence (należytej staranności red.) przejmowanego podmiotu. W dalszej kolejności „Czerwona Torebka” S.A. zamierza wystąpić do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskiem o zgodę na koncentrację. Zgodnie z wstępnymi ustaleniami akcjonariusze Merlin.pl, w zamian za posiadane akcje, które wniosą aportem do „Czerwona Torebka” S.A. otrzymają akcje w podwyższonym kapitale zakładowym Spółki „Czerwona Torebka” S.A.

Dla Grupy Czerwona Torebka pozyskanie Merlin.pl, silnej i rozpoznawalnej marki w branży e-commerce oznacza istotne zwiększenie perspektyw rozwoju. Nowy podmiot w Grupie, który od lat znajduje się w czołówce e-sklepów o największej liczbie transakcji realizowanych wysyłkowo, znacząco zwiększy atrakcyjność pasaży Czerwonej Torebki. Jednocześnie jego obecność pozwoli na ograniczenie kosztów związanych z procesem komercjalizacji obiektów. Pasaże wzbogacą się także o przyciągającego klientów najemcę - e-sklep Merlin.pl ma bowiem ponad 2 miliony zarejestrowanych klientów i realizuje prawie 150 tysięcy zamówień miesięcznie.

czerwona_torebka_merlin

Dla transakcji istotny jest również ogromny potencjał rozwoju rynku e-commerce. Rynek światowy w 2011 r. wzrósł o 18,2% z około 170 miliardów w 2010 roku do ponad
200 miliardów euro (dane: Centre for Retail Research). Według rankingu TOP 400 Europe opracowanego przez magazyn Internet Retailer w 2012 roku sprzedaż internetowa w Polsce wzrosła 34% r/r, osiągając 5,85 mld USD. Raport Nielsen mówi natomiast, iż Polacy coraz chętniej kupują w sieci, a liczba klientów e-sklepów może zwiększyć się aż o blisko 25%. Głównymi czynnikami tak szybkiego wzrostu jest bogata dostępność produktów oferowanych w internecie, promocje, oszczędność czasu, a także możliwość złożenia zamówienia o dowolnej porze.

Sklep Merlin.pl natomiast poprzez platformę dla handlu detalicznego Czerwona Torebka, zyska możliwość szybkiej rozbudowy sieci nawet do 4.500 punktów odbioru osobistego. Dzięki takiemu rozwiązaniu firma Merlin S.A. uniknie wysokich kosztów pozyskiwania atrakcyjnych lokali z rynku nieruchomości, wyraźnie zwiększy dotarcie do klientów detalicznych i tym samym stanie się bardziej konkurencja na rynku e-commerce. Powstały w ten sposób model współpracy przyczyni się do znaczącego zwiększenia rentowności i tym samym do dynamicznego wzrostu wartości Grupy.

Widzimy wiele obszarów synergii z silną i ugruntowaną marką Merlin.pl. Zakładamy dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru dla przejmowanego sklepu internetowego, które będą powstawały w budowanych przez nas pasażach Czerwonej Torebki. Rosnąca sieć punktów odbioru produktów kupowanych w Merlin.pl zapewni skokowy wzrost obrotów tego e-sklepu. Jednocześnie będą one magnesem przyciągającym nowych klientów do pasaży handlowych. Dwa punkty Merlin pilotażowo uruchomione w pasażach Czerwona Torebka – w Słupsku i Białogardzie – spotkały się z dużym zainteresowaniem wśród lokalnej klienteli – powiedział Ireneusz Kazimierczyk, Prezes Zarządu Czerwonej Torebki S.A.

Przy sprzedaży internetowej bardzo istotny jest sposób dostarczenia towaru do klienta. Jest to znaczący element w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Ponadto dobrze wiemy, że klienci nie lubią płacić za przesyłkę. Bardzo pozytywnie reagują natomiast na zniesienie opłat za dostawę, co automatycznie powoduje też skokowy wzrost obrotów. Szybka rozbudowa sieci punktów odbioru, w których odbiór przesyłki jest bezpłatny, pozwoli dotrzeć do wielu nowych klientów. Tworzenie sieci będzie możliwe dzięki dofinansowaniu spółki przez inwestora. Czerwona Torebka ma dodatkowo w tym zakresie wysokie kompetencje – podkreśliła Anna Bogdańska, Prezes Merlin.pl S.A.

Dodaje też, że spółka dotrze w ten sposób do klientów nie tylko w dużych miastach, ale szczególnie do tych z mniejszych miejscowości.  – Zdejmiemy z klientów także ryzyko nietrafionych zakupów, bo odbierając towar będą go mogli od razu sprawdzić w punkcie odbioru. Szeroki dostęp do klientów zwiększy potencjał wzrostu sprzedaży nowych kategorii produktowych, np. zabawek. Będziemy mogli też systematycznie poszerzać ofertę bez konieczności ponoszenia ryzyka, że koszty związane z tym przedsięwzięciem nie zostaną zbilansowane odpowiednio wysokimi obrotami – stwierdziła Anna Bogdańska.

Adam Gieras

źródło: informacja prasowa

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram