Meritum Bank to nowa nazwa zmieniającego profil i skalę działania Banku Współpracy Europejskiej. Komisja Nadzoru Finansowego wyraziła zgodę na zmianę nazwy banku. Wybrana nazwa odzwierciedla charakter banku błyskawiczne docieranie do sedna sprawy i oczekiwań, z którymi klienci będą do banku przychodzić.
Meritum Bank będzie kierował swoją ofertę do klientów indywidualnych oraz mikro i małych firm. Będzie to bank dla ludzi kreatywnych, którzy sami chcą kierować swoim życiem. To właśnie tacy ludzie poszukują coraz lepszych rozwiązań i wymagają określonej jakości obsługi. Głównym atutem nowego banku ma być prostota i przewidywalność relacji z nim oraz wysoki poziom obsługi.
Nowy profil działalności wiąże się ze zmianą nazwy oraz wizerunku. Nowa nazwa jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, do których bank skieruje swoją ofertę. Podstawą jego funkcjonowania ma być proste i skuteczne zaspokajanie potrzeb finansowych klientów przy jednoczesnym kreatywnym oraz elastycznym podejściu do wybranych kwestii wymagających rozwiązań niestandardowych.
Meritum Bank będzie bankiem, który dobrze rozumie dynamicznych, niestereotypowo działających, przedsiębiorczych ludzi. Oni doskonale wiedzą, czego mogą oczekiwać od instytucji finansowej - mówi Mariusz Karpiński Prezes Zarządu Banku.
Meritum Bank chce dawać swoim klientom takie możliwości, dzięki którym będą mogli swobodnie realizować własne cele kierując firmą czy planując życie osobiste. Polacy są coraz bardziej wymagający, dlatego tak ważna staje się jakość obsługi, którą są w stanie docenić i za którą są w stanie płacić w rozsądnych granicach.
Większościowym akcjonariuszem banku jest fundusz inwestycyjny Innova/4 L.P., któremu doradza Innova Capital. W dniu 20 listopada 2007 fundusz dokonał transakcji zakupu akcji banku i tym samym stał się większościowym akcjonariuszem banku 29 stycznia 2008 r. Prezesem Zarządu został Mariusz Karpiński.
Pod koniec maja 2008r. Rada Nadzorcza zatwierdziła nową strategię rozwoju. Bank rozpocznie działalność operacyjną pod nową nazwą oraz na nowym systemie informatycznym w pierwszej połowie 2009 r. Strategia zakłada pozyskanie 300 tysięcy klientów do 2013 roku. Bank będzie specjalizował się w obsłudze mikro- i małych firm (do 10 mln zł rocznego obrotu) oraz rachunkach i depozytach dla osób o miesięcznych przychodach powyżej 5 tys. zł, w tym osób prowadzących indywidualną działalność gospodarczą. Strategia Banku w tym filarze będzie wdrażana etapami po uruchomieniu nowego systemu informatycznego. W pierwszej kolejności wdrożona zostanie obsługa firm, a następnie klientów indywidualnych. Drugim istotnym filarem strategii będzie oferta consumer finance. Bank będzie oferował pełen zakres produktów kredytowych dla osób indywidualnych, właścicieli obsługiwanych firm i ich pracowników. W ofercie Banku znajdą się kredyty gotówkowe, samochodowe, ratalne i karty kredytowe. Ta oferta będzie dostępna w oddziałach i u partnerów bank będzie współpracował z pośrednikami.