– Nasza oferta skierowana jest zarówno do nowych inwestorów jak i do działających aptek. W przygotowaniu są już kolejne inwestycje typu greenfield, ale myślę, że na koniec roku nie będa one stanowić więcej niż połowę naszych aptek franczyzowych. Bowiem zainteresowanie naszą siecią ze strony farmaceutów posiadających już swoje apteki także jest bardzo duże – powiedział portalowi FranczyzawPolsce.pl Mikołaj Nałęcz, dyrektor rozwoju biznesu w Mediq Polska.
Przyłączenie do sieci działającej apteki z pewnością jest dużo tańsze. Nakłady ograniczają sie do drobnych prac adaptacyjnych, których koszt kożdorazowo określany jest indywidualnie. W przypadku nowych inwestycji koszty mogą być bardzo różne, szacuje się jednak, że powinny się one zamknąć w przedziale od 100 do 500 tys. zł. Zależne jest to m.in. od stanu wyjściowego lokalu i jego powierzchni.
– Nasza oferta jest jednak skonstruowana tak, żeby nawet przy bardzo wysokich nakładach franczyzobiorca uzyskał zwrot z inwestycji maksymalnie w trzy lata – podkreśla Mikołaj Nałęcz.
Mediq chce mieć na koniec tego roku 10 obiektów franczyzowych. Później rozwój sieci ma przyspieszyć. W przyszłym roku pod szyldem Mediq powinno zacząć działalność nie mniej niż 20 kolejnych aptek.
Przypomnijmy, że firma ma także ok. 200 placówek własnych, w których testowała koncept. Działają one w czterech formatach: apteka uliczna, osiedlowa, szpitalna i w centrum handlowym. Daje to firmie dużą przewagę konkurencyjną w zakresie wiedzy o prowadzeniu biznesu w różnym otoczeniu oraz o dopasowaniu do niego odpowiedniego asortymentu i narzędzi marketingowych. Firma Mediq Polska jest częścią ACP Pharma, międzynarodowego dystrybutora farmaceutyków.
Joanna Cabaj - Bonicka