Trybunał Sprawiedliwości UE orzekł, że McDonald's stracił unijny znak towarowy Big Mac dla żywności przygotowywanej z mięsem drobiowym, takiej jak panierowane kawałki kurczaka (tzw. nuggetsy) oraz kanapki z mięsem kurczaka.
Wyrok Trybunału zapadł w efekcie rozstrzygnięcia sporu między amerykańskim potentatem a irlandzką siecią lokali fast food Supermac's, która w 2017 roku zawnioskowała o odebranie McDonald's prawa do znaku handlowego Big Mac w odniesieniu do niektórych towarów i usług. Znak ten został zarejestrowany na rzecz McDonald's przez Urząd UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) w 1996 r.
Sieć Supermac's twierdziła, że amerykańska korporacja w rzeczywistości nie używała znaku Big Mac w odniesieniu do towarów i usług w Unii Europejskiej w sposób nieprzerwany przez pięć lat, tak jak tego wymagają przepisy UE. Sprawa najpierw trafiła do EUIPO, a potem do unijnego trybunału.
TSUE uznał, że McDonald's nie wykazał rzeczywistego używania wspomnianego znaku towarowego na terytorium Unii Europejskiej przez nieprzerwany okres pięciu lat w odniesieniu do takich towarów, jak „kanapki zawierające kurczaka”, „żywność przygotowywana z wyrobów drobiowych” (w tym nuggetsy) oraz powiązanych usług, w tym dostarczania i sprzedaży tych towarów w lokalach McDonald's i obiektach typu drive-in". Tym samym sąd stwierdził nieważność znaku.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji