McDonald’s stracił prawa do Big Maca

Data dodania: 12 lipca 2024
Kategoria:

Trybunał Sprawiedliwości UE orzekł, że McDonald's stracił unijny znak towarowy Big Mac dla żywności przygotowywanej z mięsem drobiowym, takiej jak panierowane kawałki kurczaka (tzw. nuggetsy) oraz kanapki z mięsem kurczaka.

Wyrok Trybunału zapadł w efekcie rozstrzygnięcia sporu między amerykańskim potentatem a irlandzką siecią lokali fast food Supermac's, która w 2017 roku zawnioskowała o odebranie McDonald's prawa do znaku handlowego Big Mac w odniesieniu do niektórych towarów i usług. Znak ten został zarejestrowany na rzecz McDonald's przez Urząd UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) w 1996 r.

Sieć Supermac's twierdziła, że amerykańska korporacja w rzeczywistości nie używała znaku Big Mac w odniesieniu do towarów i usług w Unii Europejskiej w sposób nieprzerwany przez pięć lat, tak jak tego wymagają przepisy UE. Sprawa najpierw trafiła do EUIPO, a potem do unijnego trybunału.

TSUE uznał, że McDonald's nie wykazał rzeczywistego używania wspomnianego znaku towarowego na terytorium Unii Europejskiej przez nieprzerwany okres pięciu lat w odniesieniu do takich towarów, jak „kanapki zawierające kurczaka”, „żywność przygotowywana z wyrobów drobiowych” (w tym nuggetsy) oraz powiązanych usług, w tym dostarczania i sprzedaży tych towarów w lokalach McDonald's i obiektach typu drive-in". Tym samym sąd stwierdził nieważność znaku.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 2 000 000 zł ( Koszt zakupu wyposażenia restauracji wynosi średnio powyżej 4,5 mln zł. Cena nie jest wielkością stałą, ponieważ zależy od wielkości sprzedaży uzyskiwanej dotąd w restauracji – im większa sprzedaż, tym wyższa cena wyposażenia.)
  • Opłata wstępna: 45000 USD
  • Opłata bieżąca: % od sprzedaży całkowitej
  • Opłata marketingowa: % sprzedaży całkowitej

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design