McDonald’s podpisał Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy

Autor: AK
Kategoria:

Popularność franczyzy wciąż rośnie, dlatego też branża stworzyła kodeks, który określa dobre praktyki współpracy oraz wspólne wartości i standardy. Jednym z sygnatariuszy Kodeksu jest McDonald’s – prekursor i lider franczyzy w Polsce i na świecie.

Franczyza jest sprawdzonym modelem biznesowym, który z roku na rok zyskuje większe udziały w polskiej gospodarce. Współpraca pomiędzy małymi i średnimi przedsiębiorcami a sieciami handlowymi i usługowymi daje obopólne korzyści. Franczyzobiorcy działając pod znaną marką mają możliwość rozwoju biznesowego, bazując na sprawdzonych konceptach, standardach operacyjnych i etycznych. Z kolei franczyzodawca zyskuje możliwość zwiększenia skali biznesu oraz uzyskania lokalnej perspektywy. Synergia doświadczeń jest podstawą do osiągnięcia sukcesu każdej ze stron.

W ramach wspólnej inicjatywy Polskiej Organizacji Franczyzodawców i przedstawicieli tego modelu biznesowego powstał Kodeks Dobrych Praktyk, czyli zbiór zasad stanowiących samoregulację branżową. Celem kodeksu jest określenie zasad i standardów, którymi kierują się obydwie strony modelu zarówno przed nawiązaniem współpracy, w jej trakcie, jak i po zakończeniu. Dokument szczegółowo określa, że relacje między podmiotami prowadzone są w ramach swobody działalności gospodarczej samodzielnych przedsiębiorców i oparte są na zaufaniu i dialogu.

Obecnie ponad 90% restauracji McDonald’s w Polsce prowadzonych jest przez ponad 80 franczyzobiorców, związanych z marką długoterminową umową. Współpraca z przedsiębiorcami prowadzącymi lokale pod złotymi łukami oparta jest na partnerskich relacjach i wspólnych wartościach oraz sprawdzonych standardach operacyjnych i rozwiązaniach biznesowych. Marka daje franczyzobiorcom możliwość zyskownego wzrostu, niezależnie od zmian w otoczeniu biznesowym. Zapewniając stabilność, oferuje wsparcie w inwestycjach w innowacje, zarówno w nowe technologie, jak i zrównoważony rozwój.

Jesteśmy cenionym franczyzodawcą. Zawieramy umowy franczyzowe na 20 lat i mamy już w systemie przedstawicieli drugiego pokolenia franczyzobiorców. To pokazuje, że jesteśmy franczyzą atrakcyjną, niezależnie od zmieniających się okoliczności. Wierzymy, że franczyza jest tak silna jak sukces franczyzobiorców – mówi Anna Borys, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald’s Polska.

Do Kodeksu Dobrych Praktyk mogą dobrowolnie dołączyć przedstawiciele franczyzodawców i organizacje branżowe. Patronami regulacji są Polskie Stowarzyszenie Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców, Polska Izba Handlu, Polska Organizacja Franczyzodawców, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza oraz Federacja Przedsiębiorców Polskich.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 2 000 000 zł ( Koszt zakupu wyposażenia restauracji wynosi średnio powyżej 4,5 mln zł. Cena nie jest wielkością stałą, ponieważ zależy od wielkości sprzedaży uzyskiwanej dotąd w restauracji – im większa sprzedaż, tym wyższa cena wyposażenia.)
  • Opłata wstępna: 45000 USD
  • Opłata bieżąca: % od sprzedaży całkowitej
  • Opłata marketingowa: % sprzedaży całkowitej

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram