McDonald’s podpisał Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy

Data dodania: 19 grudnia 2022
Kategoria:

Wzrost popularności franczyzy skłonił branżę do stworzenia kodeksu, który definiuje najlepsze praktyki współpracy, wspólne wartości oraz standardy. McDonald’s, będący pionierem i liderem franczyzy zarówno w Polsce, jak i na świecie, jest jednym z sygnatariuszy tego kodeksu.

Sprawdzony model biznesowy

Franczyza, jako model biznesowy, zyskuje na znaczeniu w polskiej gospodarce. Jest to forma współpracy, która przynosi korzyści zarówno małym i średnim przedsiębiorcom, jak i sieciom handlowym oraz usługowym. Franczyzobiorcy, działając pod znaną marką, mogą rozwijać swój biznes, wykorzystując sprawdzone koncepcje oraz standardy operacyjne i etyczne. Z drugiej strony, franczyzodawca może zwiększyć skalę swojego biznesu i uzyskać lokalną perspektywę. Współpraca obu stron opiera się na synergii doświadczeń, która jest kluczem do wspólnego sukcesu.

Kodeks dobrych praktyk

Polska Organizacja Franczyzodawców oraz przedstawiciele modelu biznesowego opracowali Kodeks Dobrych Praktyk. Dokument ten stanowi zbiór zasad samoregulacji branżowej. Jego celem jest określenie zasad i standardów współpracy, zarówno przed jej rozpoczęciem, w jej trakcie, jak i po zakończeniu. Kodeks podkreśla, że relacje między stronami są oparte na swobodzie działalności gospodarczej niezależnych przedsiębiorców, zaufaniu i dialogu.

McDonald’s - model współpracy

Ponad 90% restauracji McDonald’s w Polsce jest zarządzanych przez ponad 80 franczyzobiorców na podstawie długoterminowych umów. Współpraca z przedsiębiorcami działającymi pod złotymi łukami opiera się na partnerskich relacjach, wspólnych wartościach oraz sprawdzonych standardach operacyjnych. McDonald’s zapewnia swoim franczyzobiorcom możliwość zyskownego rozwoju, niezależnie od zmian w otoczeniu biznesowym, oferując stabilność i wsparcie w inwestycjach w innowacje i zrównoważony rozwój.

Zobowiązania i wizja McDonald’s

"Jesteśmy docenianym franczyzodawcą, zawieramy umowy franczyzowe na 20 lat. W naszym systemie mamy już przedstawicieli drugiego pokolenia franczyzobiorców. To świadczy o atrakcyjności naszej franczyzy, niezależnie od zmieniających się okoliczności. Wierzymy, że siła franczyzy tkwi w sukcesie franczyzobiorców," mówi Anna Borys, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald’s Polska.

Do Kodeksu Dobrych Praktyk mogą dołączyć przedstawiciele franczyzodawców i organizacje branżowe. Patronat nad regulacją obejmują Polskie Stowarzyszenie Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców, Polska Izba Handlu, Polska Organizacja Franczyzodawców, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza oraz Federacja Przedsiębiorców Polskich.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 2 000 000 zł ( Koszt zakupu wyposażenia restauracji wynosi średnio powyżej 4,5 mln zł. Cena nie jest wielkością stałą, ponieważ zależy od wielkości sprzedaży uzyskiwanej dotąd w restauracji – im większa sprzedaż, tym wyższa cena wyposażenia.)
  • Opłata wstępna: 45000 USD
  • Opłata bieżąca: % od sprzedaży całkowitej
  • Opłata marketingowa: % sprzedaży całkowitej

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design