„Za dużo!” – powiedział McDonald's i oznajmił, że zredukuje liczbę pracujących z nim firm w zakresie reklamy na rynku amerykańskim.
Jak podaje serwis wirtualemedia.pl, liczba współpracujących agencji reklamowych ma spaść z około 60 do maksymalnie 10. Ma to obniżyć koszty wynikające ze współpracy z tak dużą liczbą agencji, które obsługują sieći na poziomie lokalnym. Firma chce skupić się na ogólnokrajowych działaniach, wspólnych dla wszystkich rynków w USA.
Rzecznik prasowa McDonald's Terri Hickey poinformowała, że budowa nowoczesnej firmy wymaga zmiany sposobu prowadzenia biznesu, a żeby zaangażować konsumentów na wszystkich platformach komunikacji do promowania wizji marki trzeba zmodernizować lokalne działania marketingowe. Ma to nastąpić już w 2018 roku.
Zmiany te zostają wprowadzone niespełna rok po tym, jak McDonald's zdecydował się nawiązać współpracę z agencją reklamową We Are Unlimited, która odpowiada za ogólnokrajowe działania wizerunkowe.