Foto: McDonald's
McDonalds ruszył z ogólnopolską kampanią promującą markę McCafe. Oferta kaw dostępna jest w ponad 240 restauracjach polskiej sieci McDonald's. Niemal w połowie z nich została zaaranżowana odrębna strefa kawiarniana. Czy restauracje szybkiej obsługi zagrożą tradycyjnym kawiarniom?
Napić się McCafe można nie tylko w specjalnych strefach kawiarnianych McDonalda - w innych lokalach dostępna jest pełna lub ograniczona oferta kaw w kubkach na wynos.
McCafe oferuje szeroką gamę kaw, których podstawą są ziarna kawy Arabica. Mieszanka ziaren pochodzi z certyfikowanych plantacji Rainforest Alliance z Ameryki Centralnej i Południowej.
Koncepcja McCafe zrodziła się w Australii w latach 90. Od tego czasu zaadoptowało ją i rozwinęło szereg sieci McDonald's z wielu krajów. W Polsce pierwsze McCafe zostało otwarte w Poznaniu siedem lat temu.
McDonald's często wykorzystuje kawę jako narzędzie marketingowe. Na początku marca br. po raz kolejny rozdawała kawę za darmo w ramach akcji „Poczęstuj się poranną kawą”. Aromatyczny napój serwował w opakowaniach na wynos za darmo. Mógł ją zamówić każdy gość restauracji bez konieczności dokonywania jakiegokolwiek zakupu.
Obecnie sieć McDonald's w Polsce tworzą 352 restauracje, w tym 224 prowadzonych na zasadzie franczyzy przez 61 licencjobiorców.
INK