Foto: McDonald's Polska
McDonald’s notuje nieznaczne spadki sprzedaży zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Europie, Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W Polsce firma utrzymuje dynamikę rozwoju.
Według raportu spółki w USA sprzedaż spadła o 4,6%. W Europie spadek sprzedaży wyniósł 2%. Z kolei w Azji, na Bliskim Wschodzie czy Afryce sprzedaż spadła o 4%.
W Polsce jednym z kierunków rozwoju firmy jest uruchomienie restauracji w sąsiedztwie z hipermarketami
Jak podaje firma, McDonald's Polska utrzymuje dynamikę rozwoju. Obecnie w ponad stu pięćdziesięciu miastach Polski działa 351 restauracji. Rekordzistką pod względem ilości jest Warszawa z 41 lokalizacjami. Na liście lokalizacji znajdują się nie tylko duże miasta jak Warszawa czy Łódź, ale również miasta o zdecydowanie mniejszej liczbie mieszkańców, jak np. Dębica, Kępno, Ostrowiec Świętokrzyski, czy Skierniewice. 62 lokale są prowadzone przez franczyzobiorców.
Jedno z ostatnich otwarć restauracji sieci w Polsce miało miejsce w ostatnich tygodniach 2014 roku. Znalazła się ona na dworcu Wrocław Główny. Wśród wszystkich lokali 250 restauracji posiada funkcję McDrive, 124 restauracji działa z opcją McCafé, a 56 lokali posiada opcję Gym&Fun. W Polsce sieć zatrudnia łącznie ponad 16,5 tys. pracowników.
INK