Nowa propozycja jest efektem ubiegłorocznego eksperymentu, kiedy to McDonald's przy jednej ze swoich francuskich restauracji działających w tradycyjnym formacie otworzył bar sałatkowy. Sałatki przygotowywane są na oczach klientów z wybranych przez niego składników. Do wyboru jest ich aż 28. Średnia cena dania to ok. 7 euro.
McDonald's zapowiada, że jeśli najnowszy projekt się powiedzie, bary sałatkowe zostaną dołączone do pozostałych działających punktów McCafe. We Francji jest ich już 100.
W naszym kraju dodatkowe oferty w lokalach sieci są w znacznie wcześniejszym stadium zaawansowania. Widać jednak wyraźnie, że McDonald's pokłada w nich duże nadzieje. Świadczy o tym chociażby fakt, że niemal wszystkie nowo otwarte, budowane obecnie oraz planowane restauracje mają kącik McCafe. Na razie jest ich 22 na 245 restauracji działajacych w Polsce.
We wcześniejszym stadium rozwoju są także sieci barów sałatkowych, w stosunku do których konkurencyjna będzie nowa oferta McDonald's testowana we Francji. Największą jest Salad Story, rodzimy koncept, który ma w planach ekspansję zagraniczną, w tym we Francji, o czym pisaliśmy ostatnio na portalu FranczyzawPolsce.pl. W naszym kraju obecna jest także francuska sieć Salad&Co. należąca do grupy Agapes - działa tu jednak tylko jeden bar sałatkowy tej firmy, która skoncentrowała się bardziej na rozwoju innych marek - Pizza Pai i Bistro Flunch - w sumie kilkadziesiąt lokali. Bary sałatkowe są także uzupełnieniem oferty sieci Pizza Hut rozwijanej w naszym kraju przez AmRest.