Nie ujawniamy szczegółowych planów inwestycyjnych. Natomiast możemy stwierdzić, że od kilku lat nasza sieć powiększa się corocznie o 20 - 25 nowych lokali i takie tempo wzrostu chcemy utrzymać w najbliższej przyszłości – powiedział w rozmowie z nami Krzysztof Stępień, franchising supervisor McDonald’s Polska.
Przedstawiciel sieci McDonald’s ocenia, że niezależnie od uwarunkowań rynkowych zawsze jest dobry moment na dołączenie do grona franczyzobiorców marki.
– Liczba restauracji rośnie, mamy dobrą strategię rozwoju. Chcemy zwiększać udział licencjobiorców w zarządzaniu restauracjami. Szukamy więc utalentowanych przedsiębiorców, którzy są gotowi zainwestować w długoterminową współpracę, rozwijać się wraz z nami, zarabiać i wnosić wartościowy wkład do całego systemu – opowiada Krzysztof Stępień.
Podkreśla, że ryzyko błędów w początkowym okresie działania franczyzobiorcy jest minimalizowane przez staranny proces doboru kandydatów, wielomiesięczne szkolenie i poznawanie tego biznesu przed objęciem restauracji. Franczyzodawca przekazuje partnerom duże doświadczenie i wiedzę zakumulowaną w systemie McDonald’s.
– Osobom, które zaczynają prowadzić restaurację McDonald’s mówimy, że jest to długoterminowa współpraca, z reguły obliczona na okresy 20-letnie, dlatego ważne jest konsekwentne rozwijanie biznesu z perspektywą co najmniej kilkuletnią. Niezbędne są rozsądne inwestycje także w okresach spowolnienia, nieszukanie dróg na skróty w celu krótkoterminowych oszczędności, a przede wszystkim ciągłe rozwijanie ludzi i ich talentów – podsumowuje Krzysztof Stępień.
Zainteresowanych współpracą z siecią restauracji McDonald’s, zapraszamy do naszej bazy systemów franczyzowych.