Franczyzowa sieć restauracji szybkiej obsługi rozpoczęła działania wizerunkowe pod hasłem „Witamy w McDonald’s". Kampania jest skierowana do kandydatów do pracy, w tym grup, które do tej pory nie były w centrum zainteresowania pracodawców z branży gastronomicznej.
Przekaz ma trafić m.in. do osób z niepełnosprawnościami, pracowników 50+ i młodych matek. McDonald’s już wcześniej zatrudniał osoby z tych grup, po raz pierwszy jednak przygotował dla nich specjalne odsłony swojej kampanii.
Jak mówi Renata Prys, dyrektor HR McDonald’s Polska firma chce pokazać, że praca w McDonald’s może być atrakcyjna dla różnych grup kandydatów: od młodocianych, zdobywających swoje pierwsze doświadczenia w czasie ferii czy wakacji, po osoby tuż przed emeryturą.
– Bohaterami naszych działań są sami pracownicy: w różnym wieku, z różnym wykształceniem, w różnych sytuacjach życiowych. Wybraliśmy ich w wyniku wewnętrznego castingu i mieliśmy z tym spory problem – tak wiele ciekawych historii zostało zgłoszonych przez ludzi. To potwierdziło, że panujące na rynku stereotypy dotyczące pracy w gastronomii, w przypadku pracowników McDonald’s mają niewiele wspólnego z rzeczywistością – komentuje Renata Prys.
Kampanię poprzedził kilkumiesięczny projekt badawczy, w ramach którego McDonald’s analizował opinie pracowników i potencjalnych kandydatów. Na tej podstawie powstała też kompleksowa strategia employer branding dla polskiego rynku. Obecnie działania skupione są na prezentacji pracowników w dwóch odsłonach: zawodowej, związanej z pracą w restauracji, i prywatnej.
Obejmują m.in. kampanię telewizyjną, marketing treści w rozgłośniach radiowych i prasie poradnikowej, a także targetowane działania online. Wszystkie materiały odsyłają do nowej strony internetowej, która jako jedna z pierwszych stron karierowych w Polsce została przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.