MBE szykuje się na podbój północnych regionów

Autor: Redakcja
Data dodania: 18 marca 2010
Kategoria:
logo_Mail_Boxes_Etc_1233870477Sieć punktów oferujących usługi biurowe dla firm, znana już w 53 krajach, chce zakończyć ten rok z liczbą 16 placówek w Polsce. To biznes z początku niełatwy, ale potem można liczyć na stały wzrost przychodów.

Pod skrótem MBE kryje się Mail Boxes Etc. W punktach z tym logo klienci mogą znaleźć pełen zakres usług biurowych, takich jak przygotowywanie dokumentów i plików graficznych w wersji elektronicznej, druk cyfrowy, kopiowanie, usługi introligatorskie (cięcie, bindowanie, laminowanie, spiralowanie materiałów i dokumentów). Prace do wydruku klient może również dostarczyć na płytach, dyskietkach lub przesłać e-mailem.

Ponadto w MBE można nadać przesyłkę, zamówić transport i wysyłkę dokumentów oraz towarów, nawet nietypowych kształtów. Istnieje też możliwość wynajęcia skrytki adresowej, a wraz z nią klient otrzymuje adres do korespondencji identyczny z adresem punku MBE. Ponadto możliwe jest zarejestrowanie tam działalności gospodarczej na podstawie właściwej umowy. W punkcie MBE można również wynająć biurko z dostępem do internetu oraz kompletnym oprogramowaniem biurowym, zamówić projekt i druk wizytówek, pieczątek, papieru firmowego czy folderu reklamowego.

- To pierwsza firma w Polsce oferująca tak kompleksowe usługi dla firm. Wiadomo jednak, że początki są ciężkie. Każdy franczyzobiorca będzie więc musiał najpierw włożyć trochę wysiłku w pozyskanie klientów, podpisanie z nimi umów. Później jednak może być tylko lepiej. W tej branży nie ma sezonowości, więc będzie można liczyć na stałe comiesięczne dochody, które nieustannie będzie można pomnażać dzięki pozyskiwaniu kolejnych klientów – wyjaśnia Izabela Partyka, konsultant ds. rozwoju sieci w firmie Parta, która jest franczyzodawcą systemu.

Obecnie w naszym kraju działa dziewięć MBE  - osiem franczyzowych i jeden własny należący do Party. Są one zlokalizowane w takich miastach jak Warszawa (4 punkty), Kraków, Wrocław, Poznań, Katowice i Zielona Góra. Kolejne placówki powstaną w Bydgoszczy i Łodzi. Firma szuka także franczyzobiorców na północy kraju (Szczecin, Trójmiasto), gdyż tam nie ma jeszcze żadnej placówki. Plany na 2010 rok zakładają uruchomienie 7 punktów.

- Chcemy, by punkty MBE działały docelowo we wszystkich tych miastach, w których znajdują się, rozwijane także przez naszą firmę, sklepy Galeria Prezentów. Na bazie tych dwóch marek moglibyśmy stworzyć coś takiego jak poczta kwiatowa,tylko, że tym przypadku byłaby to poczta z ekskluzywnymi upominkami – wyjaśnia Izabela Partyka. Docelowo każdy punkt MBE zostanie wyposażony w laser, co zdecydowanie ułatwi, przyspieszy i obniży koszty personalizacji produktów.

Nakłady potrzebne na uruchomienie punktu MBE to ok. 100 tys. zł. Powinien on mieć od 40 do 60 mkw. i mieścić się w centrum miasta liczącego powyżej 150 tys. mieszkańców. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 7 proc. od obrotu. Do tego 2 proc. miesięcznych obrotów powinno być przeznaczane na fundusz reklamowy. Koncept sprawdził się już m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie (tam funkcjonuje pod marką TUPSS) oraz Europie Zachodniej – łącznie działa już ok. 6 tys. punktów z tego typu usługami.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram