Max Hamburger - dojdzie do małej rewolucji na rynku restauracji fast food?

Autor: Redakcja
Data dodania: 22 października 2010
Kategoria:

Max Hamburger chce wejsc do PolskiNie od razu, choć przykład Szwecji pokazuje, jak skutecznie konkurować z siecią McDonald's. Szwedzka sieć restauracji chce wejść do Polski i szuka franczyzobiorców.

 

 

Max Hamburger to szwedzka sieć restauracji fast food, o której zrobiło się głośno za sprawą kontr eksperymentu do słynnego już "Supersize Me" - filmu obrazującego skutki diety w McDonald's. Jeden z bywalców sieci Max Hamburger zaproponował podobny eksperyment i dzięki diecie opartej o ofertę tej restauracji znacząco schudł. Na bazie tej historii powstał film "Minimize me". Czy hamburgery, frytki i reszta składników dań restauracji fast food może być niskokaloryczna to raczej kwestia dla dietetyków. Faktem jest, że Max Hamburger stawia na smak, jakość i zdrowie, redukując tłuszcz i inne składniki diety powodujące otyłość. Strategia ta funkcjonuje w firmie od wielu lat. Jak pokazuje szewdzki przykład, jest również skuteczna. Restauracji Max Hamburger w Szwecji jest 77, McDonal's ma ich ok 100, ale z kilku lokalizacji został skutecznie wyparty.
Przyglądając się forom internetowym, Ci którzy mieli okazję spróbować dań w Max Hamburger twierdzą, że tajemnica tkwi w opiekaniu mięsa, tuż przed podaniem klientowi, tak więc niby nic nowego, ale efekt od razu widoczny, podobno smaczniejsze. W zamian oczekiwanie na podanie dania jest dłuższe.
Obecnie sieć ogłosiła zamiar wejścia do Polski, pierwsze lokale zapewne pojawią się za kilka miesięcy i wtedy przekonamy się, czy na polskim rynku ma szansę dojść do małej rewolucji. Oczywiście głównym celem jest ograniczenie dominacji McDonald's. Pierwsze komentarze w tej sprawie wskazują na opinie, że jest to wątpliwe. Zobaczymy. O skuteczności ekspansji nie decyduje wyłącznie marka,oferta i pewnego rodzaju smutna tradycja, że jako konsumenci kochamy fast foody na tyle, że własciwie ten jedyny segment rynku skutecznie oparł się kryzysowi, który branżę gastronomiczną dotknął szczególnie dotkliwie. No cóż, wszechobecny pośpiech w naszym życiu decyduje o takiej popularności szybkiego żywienia.
Co więc deycyduje? Model biznesowy, czyli inaczej strategia wejścia na rynek. Poszukiwanie zainteresowanych franczyzobiorców to jeden z jej etapów, choć opierając się na przykładach skutecznego wchodzenia na nowy rynek, potrzebne jest zbudowanie silnej sieci własnej, jeśli rzeczywiście chce się marzyć o znaczącej pozycji. O tym na razie cisza, więc nie można dziś przesądzać, czy wybrana strategia okaże się słuszna. Trudno będzie sterować siecią, utrzymać w niej standardy, które decydują o powodzeniu wśród konsumentów. A przecież światowy konkurent też z założonymi rękami nie będzie czekał.
Co pozytywne i cieszy, jeśli rzeczywiście plany Max Hamburger się powiodą, będziemy mieli większą konkurencję. Ta jak wiemy jest dobra nie tylko ze względu na ceny, ale i głębsze zmiany, może nawet w stylu życia i żywienia? Kto wie, może doczekamy czasów, że i w przypadku restauracji fast food o jej sukcesie na rynku decydować będzie smak i jakość, nie tylko marketing i cena?
 
Adam Wroczyński
Max Hamburger to szwedzka sieć restauracji fast food, o której zrobiło się głośno za sprawą kontra eksperymentu do słynnego już "Supersize me" - filmu obrazującego skutki diety w McDonald's. Jeden z bywalców sieci Max Hamburger zaproponował podobny eksperyment i dzięki diecie opartej o ofertę tej restauracji znacząco schudł. Na bazie tej historii firma nakręciła  film "Minimize me". Czy hamburgery, frytki i reszta składników dań restauracji fast food może być niskokaloryczna to kwestia, którą pozostawiam dietetykom i ... działom marketingu. Faktem jest, że Max Hamburger stawia w swej ofercie na smak, jakość i zdrowie, redukując tłuszcz i inne składniki diety powodujące otyłość. Strategia ta funkcjonuje w firmie od wielu lat. Jak pokazuje szewdzki przykład, jest również skuteczna. Restauracji Max Hamburger w Szwecji jest 77, McDonal's ma ich ok 100, ale z kilku lokalizacji został skutecznie wyparty, co jest jednak ewenementem na skalę europejską.
Przyglądając się forom internetowym, Ci którzy mieli okazję spróbować dań w Max Hamburger twierdzą, że tajemnica tkwi w opiekaniu mięsa, tuż przed podaniem klientowi. Tak więc niby nic nowego, ale efekt od razu widoczny, bo podobno są smaczniejsze. W zamian oczekiwanie na podanie dania jest dłuższe.
Obecnie sieć ogłosiła zamiar wejścia do Polski, pierwsze lokale zapewne pojawią się za kilka miesięcy i wtedy przekonamy się, czy na polskim rynku ma szansę dojść do małej rewolucji. Oczywiście medialnym celem jest ograniczenie dominacji McDonald's.. Pierwsze komentarze w tej sprawie wskazują na opinie, że jest to raczej wątpliwe. Zobaczymy. O skuteczności ekspansji na rynku nie decyduje wyłącznie marka,oferta i pewnego rodzaju smutna polska tradycja, że jako konsumenci kochamy fast foody na tyle, że właściwie ten jedyny segment rynku skutecznie oparł się kryzysowi, który branżę gastronomiczną dotknął szczególnie dotkliwie. No cóż, wszechobecny pośpiech w naszym życiu decyduje o takiej popularności szybkiego żywienia.
Co więc decyduje? Model biznesowy, czyli inaczej strategia wejścia na rynek. Poszukiwanie zainteresowanych franczyzobiorców to jeden z jej etapów, choć opierając się na przykładach skutecznego wchodzenia na nowe rynki, potrzebne jest coś więcej -  zbudowanie silnej sieci własnej, jeśli rzeczywiście chce się marzyć o zajęciu znaczącej pozycji. O tym na razie cisza, więc nie można dziś przesądzać, czy wybrana strategia okaże się słuszna. Trudno będzie sterować siecią, utrzymać w niej standardy, które decydują o powodzeniu wśród konsumentów. A przecież światowy konkurent też z założonymi rękami nie będzie czekał.
Co pozytywne i cieszy, jeśli rzeczywiście plany Max Hamburger się powiodą, będziemy mieli większą konkurencję. Ta jak wiemy jest dobra nie tylko ze względu na ceny, ale i głębsze zmiany, może nawet w stylu życia i żywienia? Kto wie, może doczekamy czasów, że i w przypadku restauracji fast food o jej sukcesie na rynku decydować będzie smak i jakość, nie tylko marketing i cena?
 
Adam Wroczyński

 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram