Operatorzy sieci komórkowych bezpardonowo walczą o utrzymanie i rozszerzenie swoich udziałów w rynku. Emocje wśród komórkowych gigantów (Orange, Era, Plus) w ostatnich dniach wzbudza nowa propozycja czwartego z operatorów - sieci Play.
Operator P4 w Polsce rozpoczął swą działalność w roku 2007 pod nazwą firmową Play. Playada rozwija sieć od początku jej istnienia. Pierwszy salon został otwarty w Kielcach ul. Sienkiewicza. Obecnie sieć liczy około 50 POSów na terenie całego kraju. Dzięki przemyślanej strategii, połączonej z konkurencyjną polityką cenową, Play do końca 2008 roku zdobył 5% udziałów w rynku.
Dziś Play wystartował z nową promocją - proponuje klientom darmowy abonament. Ci, którzy podpiszą teraz nowe umowy mogą liczyć na wakacje od abonamentu. Przez trzy miesiące nie zapłacą nic, a przez kolejne trzy będą mieli zniżkę - 25 proc. Wśród konkurencji huczy. Jacek Majecki z Playada Sp. z o.o. powiedział w rozmowie z portalem www.franczyzawpolsce.pl: - Na rynku trwa walka o klienta, jednak Polska jako 40 mln kraj jeszcze nie jest rynkiem nasyconym patrząc pod kątem biznesu telco. – Przypomina on, że P4 weszło na skostniały rynek zawłaszczony przez 3 gigantów i musiało sobie jakoś radzić. - A prawem konkurencji jest narzekać – dodaje.
Przedstawiciel jednego z konkurencyjnych operatorów powiedział nawet, że działania P4 nie mogą być opłacalne, że spółka desperacko walczy o klienta, nawet kiedy musi do tego dokładać. Warto jednak pamiętać o tym, że przy tego typu inwestycjach nie przewiduje się 2 letniego okresu zwrotu i rentowności na poziomie 40% w pierwszych miesiącach działania. Internauci bronią Play'a. Uważają, że część abonentów 3 największych polskich operatorów tylko czekała na taką konkurencję.
Krążą też plotki, że Play zdobywa klientów, by móc sprzedać sieć jakiejś większej sieci. Zapytaliśmy naszego rozmówcę, ile prawdy w tych doniesieniach? - Tak to się już dzieje z firmami posiadającymi zdywersyfikowany kapitał i różnych właścicieli, że zgodnie z prawem jeden może sprzedać swoje udziały. Proszę zwrócić uwagę, że akcje Polkomtel'a również w najbliższym czasie zostaną sprzedane. Może stać się tak, że Coca-coli lub Pepsico zamarzy się posiadanie sieci komórkowej i kupi sobie pakiet akcji na przykład Vodafone albo O2? Nie ma w tym żadnej spiskowej teorii dziejów – powiedział Majecki.
Agnieszka Grabuś, 20 czerwca 2009r.