Marks and Spencer planuje rozwój

Autor: Redakcja
Data dodania: 29 października 2008
Kategoria:

W marcu tego roku Grupa Marks and Spencer zakupiła 51% akcji swojego franczyzowego partnera z Czech – COMS. Transakcja miała wartość 13,6 mln euro. Brytyjski koncern odzieżowy zapowiada też dalszą ekspansję w Polsce.

 - Mamy nadzieję, że ruch ten okaże się unikalną okazją do otwarcia dużej ilości nowych sklepów Marks & Spencer w centralnej i wschodniej Europie -, powiedział Carl Leaver, szef wydziału handlu międzynarodowego Marks & Spencer. Dodał także, iż w regionie rośnie zapotrzebowanie na dobra wysokiej jakości.

Zlokalizowany w Pradze COMS, jest jednym z wiodących prywatnych detalistów w Europie Wschodniej. Obsługuje łącznie 13 sklepów fabrycznych Marks & Spencer w Republice Czeskiej, na Słowacji, Litwie i Łotwie. Firmy współpracują w ramach franczyzy od 1996 roku.
Transakcja jest zgodna z planami inwestycyjnymi Marks & Spencer, które zakładają inwestycje w tych parterów franczyzowych, którym takie wsparcie zapewni wzrost i zwiększenie wydajności, dodaje kierownictwo firmy.

A w Polsce?
Brytyjski koncern odzieżowy Marks & Spencer zapowiada dalszą ekspansję w Polsce. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydała zgodę na połączenie Marks and Spencer Poland ze spółką MSF Poland. Przedsiębiorcy posiadają w Polsce sieć sklepów odzieżowych. Postępowanie zostało wszczęte na wniosek spółki Marks and Spencer Poland, która posiada sklepy odzieżowe oraz działalność usługową związaną m.in. ze sprzedażą żywności. Natomiast MSF Poland prowadzi sklepy pod marką Marks and Spencer w czterech warszawskich centrach handlowych – w Złotych Tarasach, Galerii Mokotów, Arkadii oraz na Targówku.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydała zgodę na połączenie. Na jej podstawie Marks and Spencer Poland nabędzie całe przedsiębiorstwo MSF, które po zakończeniu transakcji zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej w obecnym zakresie. Koncern nie ujawnił wartości transakcji, ale zdaniem ekspertów Brytyjczycy za przejętą w Polsce sieć mogą zapłacić ok. 5,5 mln zł.

M&S wkrótce zamierza także ogłosić swoje plany ekspansji w Polsce. Analitycy rynku zakładają, że firma odzieżowa będzie konkurować o klientów z takimi markami sieciowymi, jak H&M, Reserved czy Cottonfield. Jednak istnieje uzasadniona obawa, że brytyjska sieć może nie osiągnąć takich wyników sprzedaży jak konkurenci.

Kasia Foks, 29 października 2008 r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram