Wartość marki Orlen w ciągu roku wzrosła o 12% i sięgnęła prawie 4,4 mld zł. Tytuł Najcenniejszej Polskiej Marki trafił w ręce PKN Orlen już ósmy raz z rzędu.
W tegorocznej 11 edycji rankingu marka Orlen została wyceniona na 4392,1 mln zł, co spowodowało, że zwiększyła dystans do pozostałych marek z pierwszej trójki.
– To niezwykłe, że udaje się nam nie schodzić z najwyższego miejsca na podium od 8 lat pomimo, że marka funkcjonuje na rynku dopiero od 14 lat. Myślę, że to najlepsze potwierdzenie bezprecedensowego rozwoju polskiej gospodarki – powiedział Jacek Krawiec, prezes PKN Orlen.
Od 2007 roku, kiedy po raz pierwszy PKN Orlen zajął pierwsze miejsce w rankingu, marka zwiększyła swoją wartość o prawie 70%.
Ranking Najcenniejszych Polskich Marek, przygotowany w oparciu o kryteria finansowe i badania opinii konsumentów, ogłaszany jest co roku przez dziennik „Rzeczpospolita”.
INK