PKN ORLEN konsekwentnie realizuje strategię ujednolicania wizerunku swoich stacji na zagranicznych rynkach. W ramach cobrandingu już na wszystkich stacjach w Niemczech i niemal wszystkich w Czechach oraz na Słowacji do lokalnych brandów star i Benzina dołączył logotyp Grupy ORLEN. Ponadto pod Berlinem powstaje testowa stacja wyłącznie pod marką ORLEN.
Nasza działalność biznesowa pozytywnie wpływa na ocenę krajowej gospodarki, dlatego zależy nam, żeby jeszcze bardziej wzmacniać pozycję PKN ORLEN za granicą. Spójny wizerunek na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni, pozwoli nam pełniej wykorzystywać nasz potencjał. Umożliwi też dotarcie do nowych grup docelowych, a tym samym będzie wspierać naszą sprzedaż. Chcemy być, tak jak w Polsce, kojarzeni jako marka godna zaufania, wysokiej jakości i często pierwszego wyboru. Proces ujednolicania wizerunku stacji będziemy wzmacniać poprzez dalsze zaangażowanie w jedną z najpopularniejszych dyscyplin na świecie, czyli Formułę 1, w której w nadchodzącym sezonie będziemy obecni jako sponsor tytularny zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Logotyp Grupy ORLEN pojawił się już na wszystkich 586 stacjach star w Niemczech, a także na 405 z 415 stacji w Czechach i 8 z 10 stacji na Słowacji działających pod marką Benzina. Oznakowane nim zostały dystrybutory, pylony cenowe oraz ekrany wewnątrz stacji. Koncern jest obecny także na Litwie, jednak tam wszystkie stacje od początku funkcjonują wyłącznie pod brandem ORLEN.
Działania PKN ORLEN zmierzają do pełnego rebrandingu sieci na zagranicznych rynkach. Kolejnym krokiem w tym kierunku będzie uruchomienie stacji testowej pod marką ORLEN, która powstaje w Seeberg-Ost pod Berlinem, przy autostradzie nr 10. Stacja będzie działała w formacie Stop Cafe 2.0. To oznacza, że jej klienci będą mogli skorzystać z pełnej oferty gastronomicznej, obejmującej dania gorące, np. burgery, zapiekanki, hot-dogi, a także kawę, świeżo wyciskane soki oraz szeroką gamę produktów spożywczych. Otwarcie stacji zaplanowano na marzec 2020 roku.
PKN ORLEN wprowadzi swoją flagową markę także do lokalnych działań marketingowych. Planowany jest m.in. wspólny zakup powierzchni reklamowych dla wszystkich krajów oraz nagród w konkursach i promocjach, a także wzmocnienie komunikacji korporacyjnej na zagranicznych rynkach, w czym istotną rolę będzie odgrywał potencjał wynikający z zaangażowania w Formułę 1.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji