Małe sklepy znikają i znikać będą

Autor: Redakcja
Data dodania: 14 stycznia 2014
Kategoria:

Odido

W 2014 wiele małych, niezależnych sklepów będzie miało dylemat - wejść do sieci, czy zniknąć z ryku? Rządzić będzie franczyza i dyskonty.

Liczba sklepów w Polsce spada od kilku lat. Najczęściej upadają sklepy spożywcze i warzywniaki. Okresowo rośnie liczba sklepów specjalistycznych (np. rybnych) i monopolowych, dość często rozwijanych we franczyzie. Taki model pozwala na wynegocjowanie dobrych cen i zapewnienie solidnej dystrybucji.

Najszybciej rośnie liczba dyskontów - tego typu sklepy w zasadzie rozwijają się organicznie - oraz franczyzowych. Sieci jest wiele, skupiają różną liczbę sklepów, często nie wiążąc ich twardą franczyzą. Do lamusa odchodzą tradycyjne supermarkety. Ich liczba nie rośnie, na rynku nie zapowiada się też na jakieś spektakularne przejęcia i wielkie transakcje. Polska Organizacja Handlu i Usług prognozuje, że to sieci franczyzowe najbardziej wzmocnią się w 2014 roku. To najszybsza i najłatwiejsza a przy tym skuteczna alternatywa dla niewielkich sklepów w handlowej walce z dyskontami.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram