Majster: Mamy jasno określone plany. Będzie 70 sklepów

Autor: Redakcja
Data dodania: 3 sierpnia 2009
Kategoria:

majster_fotka.jpgSytuacja na rynku obecnie nie jest łatwa i trzeba mieć zdecydowanie więcej determinacji i energii, aby sieć się rozwijała i aby obroty zadawalały zarówno firmę, jak i partnerów handlowych.

Na pytania odpowiada Pełnomocnik zarządu ds. Sieci Majster Arkadiusz Palus

Jak oceniacie Państwo rynek w chwili obecnej oraz jego perspektywy?

Sytuacja na rynku obecnie nie jest łatwa i trzeba mieć zdecydowanie więcej determinacji i energii, aby sieć Majster się rozwijała i aby obroty zadawalały nas i naszych Partnerów handlowych. Nasza plany na 2009 r. są jasno określone i uważamy, że kryzys nie powinien mieć wpływu na rozwoju sieci Majster.

Czy i w jaki sposób kryzys wpłynął na Państwa działalność? Jak Państwo zadbaliście o zmniejszenie ryzyka związanego z kryzysem?

Wszyscy mówią i piszą o kryzysie, a my robimy swoje i dziś w branży drzwi i podłóg jesteśmy najszybciej rozwijającą się siecią w kraju. W pierwszym półroczy otworzyliśmy najwięcej nowych punktów od początku istnienia sieci Majster. Nasi Partnerzy handlowi rozumieją, że w czasie kryzysu należy szukać dobrych rozwiązań biznesowych i bardzo cieszy nas kiedy na mapie Polski pojawiają się nowe lokalizacje. Co do ryzyka związanego z kryzysem, to niestety jest ono dużo większe niż miało to miejsce jeszcze przed rokiem. Staramy się jednak ograniczać stany magazynowe, bacznie monitorujemy działania poszczególnych punktów handlowych i pilnujemy płynności finansowych. Niestety podczas kryzysu, gdy dojdzie do zbiegu kilku niekorzystnych okoliczności, to firmy mogą mieć duże kłopoty. Dlatego, by z kryzysu wyjść obronną ręką, trzeba odwagi i rozwagi jednocześnie. Rozwój sieci Majster to ciągła zmiana na lepsze. Wciąż staramy się poprawiać wizerunek sieci i wdrażamy nowe rozwiązania handlowe i marketingowe. Oczywiście właścicielem marki Majster są Składy budowlane VOX i to tutaj wykuwamy rozwiązania, które później realizowane są w praktyce. Prowadzimy również rozmowy z kolejnymi Producentami, gdyż chcemy w ten sposób mieć w kompleksową ofertę w sieci Majster.

 Jaką firma ma strategię rozwoju?

Patrząc na mapę Polski widać wyraźnie, że Składy budowlane VOX i sklepy Majster tworzą sieć z którą powinni liczyć się konkurenci jak i producenci. Chcemy być liderem w sprzedaży drzwi i podłóg, dlatego też tak dużą wagę przykładamy do rozwoju ogólnopolskiej sieci Majster.

Ile obecnie działa placówek franczyzowych/partnerskich?

W sieci Majster na dzień dzisiejszy nie mamy placówek własnych. Założyliśmy, że jest to pomysł dla partnerów handlowych, którzy chcą ściśle współpracować z VOX na określonych zasadach zawartych w Umowie Partnerskiej. Na dzień dzisiejszy pod logiem Majster działa 60 sklepów, a do końca sierpnia planujemy otworzyć 10 kolejnych.

Ile punktów zamierzacie Państwo jeszcze otworzyć (docelowo/do końca 2009 roku)? Gdzie szukają Państwo franczyzobiorców?

Założyliśmy mimo kryzysu, że na koniec 2009 roku w sieci Majster będzie 70 sklepów i dziś wiemy, że będzie ich o kilka więcej. Wciąż poszukujemy nowych partnerów handlowych i szczególnie interesują nas lokalizacje w takich województwach jak: podkarpackie, podlaskie, zachodniopomorskie, dolnośląskie, małopolskie i świętokrzyskie. Sieć Majster za jakiś czas będzie największą siecią drzwi i podłóg w kraju, a więc chcemy czas kryzysu wykorzystać na rozwój.

Kiedy i gdzie będą najbliższe otwarcia placówek?

Jeszcze w wakacje powstaną duże punkty w Radomiu, Sochaczewie, Kołobrzegu, Trzemesznie, Nowym Sączu czy Drawsku Pomorskim. Większość tych punktów na ekspozycji będzie miała ponad 40 szt. drzwi, natomiast największym będzie Radom, który będzie mógł klientom zaprezentować ekspozycje przekraczającą 110 szt. drzwi.

Jak oceniają Państwo rynek i jaka jest Państwa zdaniem jego przyszłość?

Rynek jest coraz trudniejszy. Powstają nowe punkty handlowe, a starsze się modernizują. Coraz więcej firm rozumie, że już nie tylko oferta handlowa, ale również standardy, dobrze działający marketing, szkolenia personelu i montażystów są kluczem do rozwoju firmy. W tych miejscowościach, w których firmy nie czuły potrzeby zmian, gdy powstaje sieciowy punkt Majster, to bardzo szybko rozwijając się i zabiera klientów firmom, które na lokalnych rynkach działały nawet kilka lat. Wiele branż już dawno funkcjonuje w systemach różnego rodzaju sieci i również w branży budowlanej i wykończeniowej przez kilka lat będzie tendencja do konsolidacji.

Do kogo skierowana jest Państwa oferta?

Nasza oferta jest skierowana do firm działających już w branży budowlano – wykończeniowej lub do osób, które są zainteresowane tego typu działalności. Staramy się rozpatrzeć każdą propozycję indywidualnie, jednak nie ukrywamy, że mamy określone oczekiwania od potencjalnego Partnera handlowego.

 Jakie są wymagania wobec franczyzobiorców: kapitałowe i lokalowe?

 W związku z tym, że Składy budowlane VOX inwestują w punkt sieciowy nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, staramy się, aby świadomość naszego partnera handlowego była duża, w co się angażuje. Chcemy, aby wiedział, jak szeroką ofertą będzie dysponował i jak dużo wysiłku będzie musiał włożyć, aby jego biznes zadowalał jego jak i nas. Stąd nasza pomoc i szkolenia, całe ,,know-how’’, opieka przedstawiciela VOX, kompleksowy marketing, a wręcz często budowanie sklepu od podstaw. Nic jednak nie zastąpi podejścia do biznesu samego właściciela sklepu, który musi wykazać się dużą determinacją, aby osiągnąć jak najlepszy wynik handlowy. Wymagamy, więc nade wszystko zaangażowania i oczywiście określonego lokalu lub powierzchni handlowej w lokalu istniejącym od ok. 100m2 do 400 m2.

Jakie są warunki inwestycji?

Oprócz lokalu lub powierzchni handlowej partner powinien mieć doświadczenie w biznesie. Konieczne jest również, aby docelowo mieć możliwości montażu drzwi i podłóg.

Jaka jest kwota inwestycji?

Koszt zaangażowania własnych środków nie powinien być mniejszy niż 40 000 zł. Oczywiście przy powierzchni 200m2 lub 300m2 kwota będzie większa. Jest to w dużej mierze uzależnione od wielkości ekspozycji drzwi, które to partner handlowy kupuje od nas. Rabaty jednak na ekspozycję sięgają 80 % , a wiec i tu mamy dobre warunki dla potencjalnych partnerów. Całą ekspozycje buduje VOX i bez względu czy sklep ma powierzchnię 100m2 czy 300m2, ekspozycja jest wykonywana przez nas.

W jakiej kwocie zamykają się koszty remontu?

Remont lokalu leży po stronie partnera handlowego i wszystko zależy jak chciałby, aby finalnie wyglądał jego punkt handlowy.

Ile wynoszą opłaty: wstępna, bieżąca, fundusz marketingowy. Jaki jest szacowany okres zwrotu z inwestycji?

Opłata wstępna może sięgać od 3000zł do 5000 zł i jest to w dużej mierze uzależniona od wielkości ekspozycji i wysokości zatowarowania sieciowego punktu sprzedaży. Co do szacowanego zwrotu inwestycji, zależy to głównie od lokalizacji i samego właściciela. To jego zaangażowanie i możliwości na lokalnym rynku spowodują czy zyski będą po 3 czy po 6 miesiącach od chwili otworzenia sklepu.

 Czy franczyzobiorcy samodzielnie muszą poszukiwać lokalizacji? W jakich miejscach najczęściej znajdują się Państwa lokale? Jakiej są wielkości?

Właściciel sam poszukuje lokalu. Same lokalizacje są różne i coraz częściej zauważamy, że partnerzy handlowi wybierają również centra handlowe. Jeżeli ktoś posiada magazyn, a taki lokal w Centrum handlowym jest położony na parterze to jest możliwość otworzenia sklepu Majster.

Co oferują Państwo w ramach pakietu franczyzowego?

W pakiecie franczyzowym Partner handlowy otrzymuje : zewnętrzne oznaczenie sieciowego punktu sprzedaży, budowę całości ekspozycji z VOX, oznaczenie wewnętrzne sklepu - ( wszystkie tablice, etykiety), wsparcie marketingowe, szkolenia w VOX, opiekę handlową z ramienia VOX.

Dziękujemy za rozmowę

Agnieszka Grabuś, 3 sierpnia 2009

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram