Luksusowa mapa Warszawy

Autor: Redakcja
Data dodania: 22 stycznia 2008
Kategoria:

Rynek dóbr luksusowych bardzo szybko rozwija się w Polsce i każde centrum handlowe, które w portfolio swoich marek posiada loga firm luksusowych powinno ten trend bacznie obserwować, a nawet starać się go wyprzedzać. 

W Polsce powstaje coraz więcej butików z luksusową odzieżą. Obok Zegny, Bossa, Burberry czy Cacharel pojawić się ma Louis Vuitton oraz Chanel.
Zachodnie firmy dostrzegają coraz większy potencjał polskiego rynku - według szacunków na towary luksusowe wydajemy od 1 do nawet 3 mld zł rocznie. Szybko też rośnie grupa osób zamożnych, do których można kierować ofertę. Jeszcze sześć lat temu zarabiających od 10 do 50 tys. zł miesięcznie (brutto) było w Polsce niespełna 50 tysięcy - dzisiaj jest to już ok. 200 tys. osób. Obecnie nabywcami produktów ekskluzywnych i luksusowych jest ok. 5% społeczeństwa, ale już niedługo każdy aktywny zawodowo mężczyzna powyżej 25 roku życia w swojej szafie będzie miał kilka koszul, krawatów i przynajmniej jeden garnitur z dobrą metką.
Plac Trzech Krzyży aspiruje do miana ekskluzywnego centrum światowej mody. Znajdują się tu salony takich marek jak Burberry, Hugo Boss, Ermenegildo Zegna czy Max & Co. Jednak warszawiacy na zakupy tłumnie udają się do centrów handlowych.
Centrum Handlowe Klif jeden z protoplastów Galerii Handlowych w Warszawie. Działalność rozpoczął w 1999 roku i stanowił wówczas jedno z ulubionych miejsc do robienia zakupów. Obecnie rola C.H. Klifa na scenie Warszawskich Malli nieco spadła ze względu na sąsiadującą Arkadię i otwarte w 2007 roku Złote Tarasy. Centrum to ma jednak swoich stałych klientów - jest kameralne niezbyt zatłoczone i znajduje się w nim wiele ciekawych sklepów. Mimo juz 7 lat na rynku galeria wygląda ciągle ładnie, interesująco i budzi pozytywne odczucia. To tutaj znajdują się butki Cacharel, Max Mara czy Tru Trussardi.
Znajdujące się w niewielkiej odległości od siebie galerie handlowe Arkadia, Złote Tarasy i Klif wydają się sobie nie przeszkadzać, choć walka o klienta z pewnością kosztuje je wiele wysiłku i nakładów.
W innej części miasta znajduje się Galeria Mokotów. W ciągu 2007 roku w Galerii pojawiło się wiele nowych, ekskluzywnych marek oraz zakończono szereg prac modernizacyjnych. Po raz pierwszy w Polsce w Galerii Mokotów debiutowały takie marki jak: Liu Jo czy Guess by Marciano. Kolejnymi renomowanymi markami, które się pojawiły w mokotowskiej galerii są: Max Mara oraz salon Royal Collection Shoes z obuwiem takich marek jak: Fratelli Rossetti, Barker Shoes, Alberto Guardiani, Janet&Janet, Andrea Morelli oraz butami pod marką Royal Collection. W 2008 roku Galeria Mokotów stawia na luksus. Wkrótce ma pojawić się tam odzieżowa marka Massimo Dutti, należąca do grupy Inditex, która zarządza także, między innymi markami Zara, Bershka czy Pull and Bear.
W Warszawie pojawiło się ciekawe, znane już Krakowiankom miejsce, łączące ekskluzywny butik z wyrafinowanymi delikatesami i salonem fashion-meblowym. Likus Concept Store w grudniu otworzył swe podwoje na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie, a pierwszy tego typu lokal został otwarty w 2006 roku w Krakowie.
W ofercie Likus Concept Store znajduje się m.in. butik LFC oferujący takie marki jak: Dsquared2, J.Lindeberg, Diesel Denim Gallery, Gianfranco Ferre, Polo, Victor&Rolf, John Galliano oraz Sophia Kokosalaki. Butik Diesel, który jako jeden z nielicznych na świecie oferuje pojedyncze sztuki kolekcji New York Fashion Week. Poza tym są tu Restauracja, Bar, Vinoteka i delikatesy ze smakołykami prosto z Włoch. Ceny wiadomo – prezentują się równie ekskluzywne, co samo miejsce i marki w nim się znajdujące, ale luksus kosztuje. Od kilkuset złotych w górę.

Zegna, Kenzo, Burberry… Kto za tym stoi?
Wyłącznym przedstawicielem na Polskę takich marek jak Ermenegildo Zegna, Hugo Boss, Burberry czy Kenzo jest krakowska firma Paradise Group należąca do Jerzego Mazgaja. Równie ciekawe portfolio ekskluzywnych marek odzieżowych posiada Lilla Distribution Poland, która reprezentuje takie firmy jak GF Ferre, D&G, Just Cavalli czy Versace Jeans. Paradise Group otwiera lokale własne, natomiast Lilla Distribution Poland rozważa rozwój swoich placówek przez franczyzę.

Kasia Foks , 22.01.2008

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram