Bezpieczny wybór
DATA DODANIA: 20 lipiec 2020
Uczciwość wobec klienta jest najważniejsza w naszym biznesie i tą dewizą kierujemy się od początku istnienia firmy – mówi Małgorzata Bukowska, prezes firmy Insur Invest.
SKĄD POMYSŁ NA DZIAŁALNOŚĆ W BRANŻY DORADZTWA UBEZPIECZENIOWEGO?
Pod koniec lat 80-tych mój mąż, Wacław Bukowski studiował w Toruniu. Wówczas wraz z przyjacielem Januszem Słomskim, obecnym wiceprezesem firmy Eurobrokers, zainteresowaliśmy się branżą ubezpieczeniową, która wówczas dopiero zaczęła się rozwijać. Usłyszeli o firmie z Niemiec „Konzeption II”, działającej w nieznanej dotąd w Polsce formule multiagencji. W 1998r. zdecydowałam się zupełnie zmienić dotychczasową branżę z medycznej na ubezpieczeniową i dołączyłam do męża.
ZAKŁADAJĄC WŁASNY BIZNES MIAŁA PANI DOŚWIADCZENIE W TEJ BRANŻY?
Doświadczenie zaczęłam zdobywać rozpoczynając pracę w charakterze sprzedawcy. Dużą pomoc miałam ze strony męża, który od kilku lat prowadził naszą multiagnecję.
JAKIE BYŁY POCZĄTKI?
Od samego początku byliśmy multiagnecją, a początki wiązaliśmy z inną dużą multiagencją „Konzeption II”.
W JAKI SPOSÓB POZYSKIWALIŚCIE KLIENTÓW?
W naszym regionie byliśmy jedyną multiagnecją, która oferowała produkty wielu towarzystw ubezpieczeniowych, co bardzo przyciągało klientów, szukających konkurencyjnych ofert, zwłaszcza do PZU. Od samego początku pracowaliśmy kilkuosobową grupą. Każdy miał za zadanie odwiedzać potencjalnego klienta. Byliśmy nazywani „agent z teczką”.
CZY KLIENCI BYLI CHĘTNI NA TEGO TYPU PRODUKTY?
Na pewno wyróżniało nas to, że mieliśmy produkty wielu towarzystw i każdy mógł wybrać to, co mu odpowiadało.
CZY MYŚLI PANI, ŻE W DZISIEJSZYCH CZASACH ŁATWIEJ SIĘ PROWADZI BIZNES?
Na pewno bezpieczniej. Dzięki zaawansowanym programom online, nie ma już takich zagrożeń jak kiedyś, związanych przede wszystkim z nieprawidłowymi rozliczeniami. Początki, to były czasy, gdy agent wystawiał polisy w formie papierowej, inkasował składki w gotówce itp.Tak duża swoboda rodziła również wiele niebezpieczeństw. Obecnie system jest dużo bardziej szczelny i precyzyjny.
JESTEŚCIE NA RYNKU OD 30 LAT. JAK PRZEZ TEN CZAS ZMIENIAŁ SIĘ RYNEK?
Niesamowicie. Przede wszystkim z uwagi na rozwój internetu oraz technologii, co niosło za sobą potrzebę dopasowania rynku ubezpieczeniowego do coraz większych potrzeb klienta.
A KLIENT?
Z uwagi na powyższe jest dużo bardziej wymagający. Obecnie oczekuje profesjonalnego i kompleksowego doradztwa ubezpieczeniowego, zaś konkurencja na rynku jest duża, co nas pozytywnie motywuje.
CZYM MOŻNA PRZYSŁOWIOWO WYGRAĆ Z TĄ KONKURENCJĄ?
Cieszymy się z naszej konkurencji, gdyż uważamy że jest ona naturalnym motorem naszego rozwoju.
CZY JEDNAK MIEJSCA WYSTARCZY DLA WSZYSTKICH?
Rynek jest otwarty i duży. Obserwujemy jednak tendencję agentów do łączenie się z dużymi multiagencjami.
FIRMA JEST RODZINNA, TO UŁATWIA CZY UTRUDNIA JEJ PROWADZENIE?
W naszej sytuacji ułatwia.
A JEST MOŻLIWE ODDZIELENIE PRACY OD SPRAW DOMOWYCH?
Od samego początku był to nasz priorytet. Dzięki temu mamy wiele zainteresowań związanych z jazdą konną, żeglarstwem. Od myślenia o pracy w godzinach popołudniowych skutecznie odciągają nas nasi wnukowie.
CO STANOWI O SUKCESIE MARKI INSUR INVEST?
Uczciwość wobec klienta. Nie chodzi tylko o pieniądze, ale o uczciwe i sumienne wykonywanie obowiązków, tak by klient czuł się dobrze obsłużony.
OD POCZĄTKU ZAKŁADALIŚCIE PAŃSTWO ROZWÓJ POPRZEZ FRANCZYZĘ?
Nie, chodź gdy tylko pojawiła się taka okazja, skorzystaliśmy z niej.
JAKI JEST POTENCJAŁ RYNKU JEŚLI CHODZI O BRANŻĘ DORADZTWA UBEZPIECZENIOWEGO?
Bardzo duży. Rynek rozwija się dynamicznie. Nadal gonimy pod względem produktowym rynki zachodnie, więc wiele jest jeszcze do zrobienia.
A CZY KLIENT JEST LOJALNY, CZY RACZEJ KIERUJE SIĘ CENĄ?
Jak w życiu, bywa różnie. W naszej firmie mamy wielu lojalnych klientów, co zawsze nas bardzo cieszyło i za co jesteśmy im wdzięczni.
Artykuły które powinny Ci się spodobać
A może te Cię zaciekawią
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?