Franczyza w Polsce

Autor:
Smak nowego biznesu

Foto: Kurt Scheller Bistro

Chcieliśmy stworzyć miejsce otwarte na ludzi ceniących dobry smak i jakość – opowiada o swoim nowym projekcie Kurt Scheller.

Skąd wziął się pomysł na otwarcie Kurt Scheller Bistro?

To nie był przypadek. Podróżowałem po całym świecie. Mieszkałem w różnych miejscach, gdzie uczyłem się kuchni regionalnych. Przez ten czas zdobyłem wiele cennych doświadczeń. W 1991r podjąłem decyzję o przyjeździe do Polski. Zakochałem się w Polsce. Miałem po drodze jeszcze kilka różnych światowych kulinarnych epizodów, ale widocznie Polska jest mi pisana. I nie żałuję, że tu jestem. Moja przygoda z Kurt Scheller Bistro zaczęła się od poszukiwań miejsca, w którym czułbym się dobrze. Do tego namówił mnie mój przyjaciel. Chcieliśmy stworzyć miejsce otwarte na ludzi ceniących dobry smak i jakość. Zaczęliśmy od podróży po Polsce, w celu sprawdzenia ofert Bistro. Chciałem sprawdzić smak i jakość. W Polsce na palcach jednej ręki można policzyć lokale z segmentu premium, które zdecydowały się na rozwój poprzez franczyzę.

Dlaczego tak trudno stworzyć cieszący się powodzeniem system franczyzowy?

Wśród sieci królują pizzerie, bez problemu znajdziemy restauracje z kuchnią arabską, coraz większą popularnością cieszą się też sushi bary czy bary szybkiej obsługi, ze świecą szukać można bistro z wysoką jakością. Podczas powstawania koncepcji naszego bistro zrodziła się myśl, aby stworzyć kuchnię otwartą. Myślę, że ten pomysł był bardzo trafny, bo tego rodzaju bistro to nowość na kulinarnej mapie Polski, a ludzie mają chęć uczestniczenia w spektaklu, jaki się tworzy podczas przygotowywania potraw.

Wiem, jak powinna wyglądać praca na każdym stanowisku i czego muszę wymagać od pracowników, dlatego nasz projekt opieramy na jednolitych standardach obsługi klienta. Fundamentalną ideą franczyzy Kurt Scheller Bistro jest utrzymanie obowiązujących standardów jakości, ale także stale dążymy do ich podwyższania. Ta idea według nas jest kluczowym aspektem prowadzenia przedsiębiorstwa. Franczyza Kurt Scheller Bistro działa właśnie według jasnych standardów, co jest olbrzymim atutem dla franczyzobiorców.

Wymagam, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Wtedy ten system się po prostu sprawdza. Wszystko, zaczynając od receptury a kończąc na wystroju wnętrza jest głęboko przemyślane i dopracowane w każdym detalu. Przy tak dopracowanej koncepcji znacząco ograniczone jest ryzyko niepowodzenia prowadzonej działalności. Dobra franczyza oznacza bowiem prowadzenie biznesu pod znaną marką, w ramach sprawdzonego konceptu. Sprawdziłem to tworząc tą ideę. W menu kluczową kwestią jest przestrzeganie receptur. Kucharze często modyfikują skład, smak i wygląd potraw przez co trudno jest mówić o obowiązującej w sieci standaryzacji. Wierzę, że każde danie można przyrządzić tak, aby było smaczne, dlatego chcę przekazać innym zdobyte przez lata doświadczenie.

Chciałbym, aby moje poczucie smaku, moje receptury i koncepcja kuchni były dostępne w wielu miejscach w Polsce stąd też między innymi zrodziła się idea Kurt Scheller Bistro w postaci franczyzy. Stworzyliśmy oryginalną i prostą aranżację, która jest do odwzorowania w każdym nowo otwieranym punkcie. Aby sprawnie i efektywnie zarządzać Kurt Scheller Bistro potrzebne jest zarówno doświadczenie jak i określone cechy charakteru i predyspozycje. Niestety tych ostatnich nie zagwarantuje nam nawet najlepszy system franczyzowy.

Jakiego wsparcia może oczekiwać od Państwa franczyzobiorca?

Od samego początku potencjalny franczyzobiorca może liczyć na wsparcie w wielu aspektach. Oferujemy pełne know-how z zakresu prowadzenia własnego Bistro pod szyldem Kurt Scheller Bistro. Cały proces otwarcia jest koordynowany przez nas, dostarczamy
projekty, wykonujemy zamówienia wyposażenia w imieniu klienta, szkolimy personel. Każdemu nowo otwartemu Bistro dedykowany jest Project Manager, który koordynuje poprawne otwarcie lokalu.

Co wyróżnia ten system franczyzowy i jakie są korzyści współpracy z franczyzodawcą?

Przystąpienie do sieci Kurt Scheller Bistro na zasadzie franczyzy nie wymaga dużego kapitału. Franczyzobiorca przy niewielkim wkładzie może prowadzić swoje Bistro przynoszące zyski, a korzystając z naszego know-how ma opracowany sposób na prowadzenie działalności. Franczyzobiorca otrzymuje szereg szkoleń, które pozwalają w sprawdzony sposób osiągnąć sukces. Jako franczyzodawca wspieramy sprzedaż za pomocą akcji marketingowych promując rozpoznawalność marki. Pomagamy w alokacji asortymentu, prowadzimy systemy motywacyjne dla pracowników.

Proszę powiedzieć więcej o wymaganiach wobec franczyzobiorcy oraz jak wygląda weryfikacja kandydatów?

Przede wszystkim sprawdzamy zaangażowanie do prowadzenia działalności pod naszą marką i zdolność finansową. Potencjalny franczyzobiorca powinien mieć doświadczenie gastronomiczne, ale najważniejsze jest zaangażowanie w prowadzeniu działalności.

Jakie są Państwa plany względem rozwoju sieci franczyzowej w najbliższym czasie?

Zakładamy wzrost ilości lokalizacji na terenie Polski. Wzbogacając naszą ofertę stajemy się coraz bardziej atrakcyjni na rynku franczyz. W początkowej fazie naszej działalności nie chcieliśmy rozpowszechniać informacji o tym, że oferujemy Kurt Scheller Bistro jako franczyzę, ponieważ zależało nam na tym, aby sprawdzić i dopracować każdy szczegół.

To wszystko działo się na zasadzie poczty pantoflowej i ludzi, którzy po odwiedzeniu naszego wzorcowego lokalu i spróbowaniu naszego menu, doszli do wniosku, że to byłby dobry pomysł na biznes. Dziś ujawniamy się. Aktualnie poszukujemy partnerów biznesowych zainteresowanych prowadzeniem własnego Bistro pod naszą marką. Franczyza Kurt Scheller Bistro to biznes dla ludzi aktywnych, mocno zaangażowanych w prowadzenie własnego lokalu. Jeśli ktoś chce poznać naszą ofertę szczegółowo zapraszamy na spotkanie informacyjne na temat możliwości współpracy.

Rozmawiała Patrycja Malinowska

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Ludzie i biznes
Joanna Zarańska, twórczyni sieci szkół Early Stage.
Autor: / Luty 22, 2016
Ludzie i biznes
Mamy to szczęście, że robimy to co kochamy, czym się pasjonujemy i w czym, na przestrzeni lat, staliśmy się ekspertem. Dlatego chcemy być wierni branży jubilerskiej, a wszelki rozwój wiążemy tylko z nią - mówi nam Krzysztof Madelski, prezes YES.
Autor: / Październik 26, 2015
Ludzie i biznes
Idealny franczyzobiorca – mit czy prawda?
Autor: / Listopad 15, 2017

A może te Cię zaciekawią

Aktualności
Autor: / Lipiec 31, 2018
Aktualności
Aktualności
Franczyza ubezpieczeniowa mile widziana
Autor: / Marzec 28, 2018

Prezentacje franczyz

Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 25.09.2018

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 18.09.2018

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 27.09.2018

SONDA - MIEJ WŁASNE ZDANIE!

Jakie pytanie jako pierwsze zadałbyś franczyzodawcy podczas rozmowy na temat przystąpienia do sieci?

Jaka jest całkowita kwota inwestycji franczyzobiorcy? - 48.6%
Ile wynosi okres zwrotu z inwestycji? - 27%
Jakie są kary wynikające z umowy franczyzy? - 12.2%
Jakie know-how oferuje franczyzodawca? - 12.2%

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą