Ludzie i biznes - zarządzanie siecią franczyzową w praktyce

Autor: Redakcja
Data dodania: 13 marca 2013
  • article_top10Największe sieci na świecie

O czym marzy każdy twórca konceptu gastronomicznego? O tym by jego koncept rozwinął się w prężną sieć a z czasem by stał się marką globalną. Najlepiej taką, jak McDonald's czy Subway.

W artykule omawiamy charakterystykę 10 największych sieci gastronomicznych na świecie. Historia, wzloty i upadku i na koniec sukces, jeden wielki i niepowtarzalny sukces. Piszemy o Subway, McDonald's Starbucks, KFC, Pizza Hut, Burger King, Domino's Pizza, Dunkin' Donuts, Wendy's i Dairy Queen.

  • Subway® nie wierzy w kryzys w Polsce

Szybka ekspansja i konsekwentnie realizowane plany dalszego rozwoju stawiają markę SUBWAY® wśród liderów polskiego rynku gastronomicznego. Martin Princ, odpowiadający za rozwój marki w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, opowiada o tajemnicy sukcesu amerykańskiej sieci franczyzowej w Polsce.

article_martin_princ

"Wzrastająca liczba lokali pokazuje, że z roku na rok nasz rozwój nabiera tempa. Spodziewam się, że utrzymamy ten trend także w nadchodzących latach. Osobiście jestem przekonany, że 150 restauracji na polskim rynku to jest minimum, które powinniśmy osiągnąć. Jednak to nie liczba otwartych restauracji jest najważniejsza, tylko stały wzrost sprzedaży i liczby klientów punktów już istniejących. W zeszłym roku zanotowaliśmy 8 proc. wzrost sprzedaży, 15 proc. wzrost liczby restauracji i 12 proc. wzrost liczby klientów. Te dane przekonują mnie, że nasze cele są realne do osiągnięcia"

Szybka ekspansja i konsekwentnie realizowane plany dalszego rozwoju stawiają
markę SUBWAY® wśród liderów polskiego rynku gastronomicznego. Martin Princ,
odpowiadający za rozwój marki w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, opowiada
o tajemnicy sukcesu amerykańskiej sieci franczyzowej w Polsce
  • article_monika_dabrowska20 lat sieci McDonald's w Polsce!

W roku 2012 firma McDonald's świętowała 20-lecie swojego funkcjonowania w Polsce. W tym czasie otwarto 301 restauracji McDonald's, z czego 169 zarządzanych przez grupę 58 franczyzobiorców - mówi Monika Dąbrowska, franchising manager w McDonald's Polska.

"Założenia współpracy korporacji z franczyzobiorcami są takie same we wszystkich krajach, w których funkcjonuje McDonald's. Sprzedajemy naszym franczyzobiorcom restauracje pod marką McDonald's, a oni prowadzą je w ramach prowadzonych przez siebie prywatnych firm. Oczekujemy, że po przekazaniu restauracji we franczyzę właściciel przejmie od nas jej prowadzenie biorąc na siebie wszelkie ewentualne problemy i ryzyko z tym związane. Jeśli chodzi o cenę restauracji, to jest ona określona indywidualnie dla każdej lokalizacji. Jest to duża inwestycja i nie każdy może sobie na nią pozwolić. Niemniej chętnych nie brakuje..."

  • article_m_pirogPizzerii nadal będzie przybywać

"Nie zamykamy nikomu drogi do współpracy, jednak przygotowania do otwarca lokalu trwają obecnie dłużej niż kiedyś. Kryzys, o którym wszyscy mówią, dotyka także naszych franczyzobiorców, a będzie jeszcze bardziej dotkliwy dla tych, którzy nie potrafią zapanować nad kosztami i nie są roztropni" - mówi Magdalena Piróg, wiceprezes zarządu Da Grasso.

"Segment pizzerii jest o tyle specyficzny, że faktycznie występuje tu bardzo duża konkurencja, do której przyniają się przede wszystkim sieci. Konsolidacja segmentu pizzerii i intensywna działalność sieci sprawia, że samodzielnym lokalom trudno zaistnieć. Niezależne pizzerie radzą sobie bardzo różnie, ich sukcesy i porażki zależą w dużym stopniu od otoczenia oraz od tego, jak długo działają na rynku. Właściciele zupełnie nowych lokali mają zdecydowanie trudniej, dlatego też bardzo dobrym rozwiązaniem dla nich jest przystępowanie do sieci franczyzowych, takich jak Da Grasso."

  • Telepizza - zyskowny przepis na życie

Im Się Udało: Rozmowa z franczyzobiorcą, który odniósł sukces

Jak połączyć przyjemne z pożytecznym? Sposób jest prosty - mieć pomysł na życie, oszczędności i wiarę, że marzenia się spełniają. Przykładem niech będzie Rafał Archacki, właściciel dwóch pizzerii Telepizza, który od 10 lat z powodzeniem realizuje swoje biznesowe cele.

article_r_archacki"Wiele czynników złożyło się na to, że postanowiłem zainwestować czas i pieniądze w koncept jaki oferowała Telepizza. Przede wszystkim dotychczasowe zajęcia, których się podejmowałem, uświadomiły mi, że czas podjąć bardziej ambitne wyzwanie, które będzie nie tylko źródłem zarobkowania, ale przede wszystkim da mi poczucie zadowolenia i możliwość podejmowanych własnych decyzji. A gdy dostałem najpiękniejszy prezent od życia i na świecie pojawiła się moja córka Wiktoria, dotarło do mnie, że rozpoczął się kolejny etap życia, moja taryfa ulgowa się skończyła i teraz muszę stać się odpowiedzialnym człowiekiem, który wie czego chce od życia."

zobacz więcej

Data dodania: 12 maja 2021
Jak wybrać kuriera dla biznesu ecommerce?
Data dodania: 12 maja 2021
Sklep na zdrowie
Data dodania: 12 maja 2021
Cechy umowy franczyzy
Data dodania: 11 maja 2021
Co nowego w świecie kryptowalut? Jak rysuje się ich przyszłość?
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram