Firma LucArt Automotive, zajmująca się dystrybucją i sprzedażą olejów silnikowych, filtrów, akumulatorów, ładowarek oraz alkomatów, przez cały czas rozwija sieć swoich sklepów, także za pośrednictwem franczyzy. Druga placówka franczyzowa zostanie uruchomiona za kilka dni, kolejne umowy są na etapie finalizacji. Postanowiliśmy zapytać Łukasza Kłosowskiego, Import & Export Managera w firmie LucArt Automotive o szczegóły dotyczące współpracy z franczyzobiorcami.
Ile jednostek franczyzowych a ile własnych posiada aktualnie LucArt Automotive?
Aktualnie posiadamy 5 własnych jednostek. Jedna placówka franczyzowa funkcjonuje już od około roku czasu. Druga ma już podpisaną umowę i zostanie otwarta w ciągu najbliższych dni. Z kolejnymi 3 – 4 potencjalnymi partnerami jesteśmy na etapie finalizowania rozmów.
Jak kształtuje się współpraca z franczyzobiorcami?
Z naszej perspektywy współpraca układa się w zgodnie z naszymi oczekiwaniami i tym co przewidywaliśmy. Myślę, że w głównej mierze wynika to z faktu, że bardzo starannie dobieramy naszych partnerów. To pytanie powinno się zadać również naszym franczyzobiorcom. Wierzę, że ich zdanie jest podobne do naszego. Forma współpracy franczyzowej, jak każda inna, ma swoje plusy i minusy. Najlepszym dowodem na to, że warto zastanowić się nad franczyzą jest nasz dalszy rozwój, również w tym kierunku.
Czy w najbliższym czasie planują Państwo poszerzyć zasięg swojej sieci o kolejne placówki?
Tak jak powiedziałem wcześniej, w ciągu najbliższych paru miesięcy powstanie kilka naszych oddziałów franczyzowych. Jesteśmy firmą wywodzącą się ze Śląska, nie mniej jednak zainteresowani zgłaszają się z wielu zakątków naszego kraju i każde takie zgłoszenie rozpatrujemy. Liczba zainteresowanych przekroczyła nasze oczekiwania. Myślę, że to dowód na coraz większą popularność tej formy współpracy, ale i świadczy to o wyjątkowości naszej oferty na Polskim rynku.
Czy myślą Państwo o jakiś nowym koncepcie/zmianach/uatrakcyjnieniu oferty?
Każdego dnia staramy się poprawić naszą ofertę i czynimy to. Bardzo pomagają nam w tym cenne pytania i uwagi naszych partnerów i zainteresowanych. W naszej branży jesteśmy innowacyjną firmą stawiającą na profesjonalizm na każdym etapie działalności. W związku z tym, nie możemy zatrzymywać rozwoju i nowe koncepty to dla nas konieczne kroki każdego dnia. Proszę pozwolić, że szczegóły pozostawię dla naszych partnerów.
Jakie cechy u potencjalnego franczyzobiorcy są przez Państwa firmę najlepiej postrzegane?
Zupełnie różnimy się od większości firm na rynku. Doświadczenie, możliwości finansowe i nie tylko – to wszystko jest ważne, ale nie kluczowe. Dla nas znaczenie ma charakter i predyspozycje partnera, pracowitość, uczciwość i lojalność. Bardzo starannie dobieramy franczyzobiorców z myślą o długofalowym powodzeniu ich biznesu i o naszym pozytywnym wizerunku firmy. Jeśli ktoś chce poświęcić się pracy w naszej grupie, zrobimy wszystko, aby odniósł z nami sukces.
Jakie wymagania (finansowe i pozafinansowe) stawiają Państwo swoim franczyzobiorcom?
Zacznijmy od finansów. Nasz system skierowany jest do osób poszukujących biznesu związanego z motoryzacją. To ich pasja, hobby, czasem ich doświadczenia z lat ubiegłych. Nasza propozycja daje naszym potencjalnym partnerom możliwość włączenia się w gotowy, funkcjonujący i sprawdzony biznes. Istotne są oczekiwania naszych partnerów, czego tak naprawdę spodziewają się i na jakie zyski liczą. Największa część środków na rozwój tego biznesu to środki konieczne na pierwsze zatowarowanie. W związku z tym, całkowita kwota niezbędna do otwarcia tego biznesu jest płynna i oscyluje wokół kwoty 80 tys. zł. Pozostałe wymagania mają tutaj większe znaczenie.
Jeszcze raz podkreślę, że bardzo starannie dobieramy partnerów, zależy nam na profesjonalnym traktowaniu naszych klientów w bardzo szerokim tego słowa znaczeniu, na dobrym wizerunku naszej firmy, a tym samym na zadowoleniu i dobrym zmotywowaniu partnera – tylko to gwarantuje nam sukces na dłuższą metę. Aktywnie uczestniczymy w tworzeniu biznesplanu franczyzobiorcy, oszacowaniu potencjału miejsca oraz wyborze lokalu, a także we wszystkich działaniach marketingowych, a nawet w samym procesie sprzedaży i po sprzedażowej obsługi klienta. Nasze oczekiwania i wymagania w stosunku do franczyzobiorcy są znaczne, jednak celem tego jest prowadzenie profesjonalnego biznesu w każdym zakresie jego funkcjonowania.
Dziękuję za rozmowę.
Po Polskich drogach jeździ już ponad 24 mln samochodów osobowych i prawie 3,5 mln ciężarowych. Oznacza to, że więcej niż co drugi obywatel ma już własne cztery koła. Liczba ta, szczególnie od momentu wejścia Polski do struktur Unii Europejskiej, systematycznie rośnie, bo choć rynek nowych aut najlepsze czasy ma już za sobą, w dalszym ciągu lubimy sprowadzać samochody od naszych zachodnich sąsiadów. Miesięcznie polskie urzędy komunikacji rejestrują średnio 25 tys. pojazdów. Konieczność wymiany materiałów eksploatacyjnych w tych wszystkich pojazdach gwarantuje stały popyt na części zamienne. Koncepty motoryzacyjne, także te oparte na franczyzie, wydają się dzielnie opierać panującemu kryzysowi.
Adam Gieras
Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji