„Lubię to” coraz częściej oznacza „kupuję to”

Autor: Redakcja
Data dodania: 12 sierpnia 2016
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Media społecznościowe są istotnym kanałem łączącym podmioty e-commerce z klientami.

Foto: freeimages.com

Co dla marek oznacza aktywne działanie na Facebooku i jakie to ma przełożenie na sprzedaż pokazuje badanie Izby Gospodarki Elektronicznej. Jego wyniki są ważną wskazówką dla firm, które jeszcze nie wierzą w potencjał mediów społecznościowych.

Coraz węcej handlowców korzysta w sprzedaży z mechanizmów społecznościowych - social commerce to fakt, bo handel odbywa się także w mediach społecznościowych. 38% użytkowników social media deklaruje, że skorzystało z przycisku „kup” – wynika z raportu „Lubię to czy kupuję to” przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

Do bezpośredniego zakupu przez social media przyznaje się 32% użytkowników mediów społecznościowych, a wśród osób „lubiących” i obserwujących różne marki – aż 60%.

62% użytkowników social media twierdzi, że „polubienie” marki zwiększa sympatię do niej. W przypadku osób, które faktycznie marki „lajkują” i obserwują w mediach społecznościowych, to poczucie jest jeszcze silniejsze – 86% jest zdania, że „lubienie” marek to większa sympatia do nich.

Najbardziej lubimy marki z kategorii moda, kosmetyki i elektronika

Polacy zapytani o to, jakie marki lubią w social media, wymieniają średnio trzy. Najczęściej wskazujemy te z kategorii moda, elektronika i kosmetyki. Opiniami i informacjami o swoich zakupach dzieli się w social media 61% ich użytkowników. 76% deklaruje, że pozytywne opinie ich znajomych mają wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe.

56% użytkowników mediów społecznościowych wykorzystuje je także jako źródło konsultacji rozważanego przez nich zakupu – 44% dokonało zakupu, którego wcześniej nie rozważali, a 40% zmieniło preferencje i decyzję o zakupie produktu konkretnej marki dzięki informacjom w social media.

Media społecznościowe są istotnym kanałem łączącym podmioty e-commerce z klientami. Można powiedzieć, że współczesny klient jest social native – od użytkowników social media zasięga opinii o produktach, weryfikuje swoje wybory konsumenckie, szuka informacji oraz inspiracji i finalnie klika „kup”. W socialu klienci są blisko marek, a marki blisko klientów, dużo wiedzą o sobie nawzajem, co wpływa na proces zakupowy – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, dyrektor operacyjna w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

Liczą się nie tylko polubienia

Osoby, które deklarują, że nie „zlajkowały” jeszcze żadnej marki w social media, także śledzą marki w mediach społecznościowych i to dość aktywnie. Wśród wszystkich użytkowników odsetek osób śledzących aktywnie marki to 61%, natomiast wśród osób, które „zlajkowały” jakąś markę – 80%. Należy też zauważyć, że wśród osób, które nie deklarują „polubienia” marek w social media, także 45% zdarza się wchodzić na profile marek i aktywnie poszukiwać tam różnych informacji.

Polacy lubią kupować rozsądnie, a media społecznościowe stwarzają szansę na wygodne i szybkie pozyskiwanie dodatkowych informacji przed zakupem. Konsumenci analityczni mogą przyjrzeć się komentarzom odnośnie marki na jej wallu, koncie eksperta czy blogera lub w wypowiedziach znajomych, a ci bardziej aktywni wprost zadać pytanie o konkretną markę czy produkt i czekać na wskazówki. Jak pokazują dane, często też sama liczba fanów marki wpływa na jej postrzeganie i zwiększa chęć zakupu. Połączona zaś z wykorzystaniem takich opcji, jak przycisk „kup” czy „social login” w sklepie sprawi, że impuls zakupowy szybciej przerodzi się w zakup – dodaje Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca agencji badawczej Mobile Institute.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram