I szczególnie w segmencie stacji ekonomicznych - pod koniec 2013 roku w sieci Lotos działało 439 stacji, w tym 151 w segmencie ekonomicznym Optima oraz 14 stacji autostradowych (tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych).
– 2013 to dla sieci Lotos, trzeci kolejny rok dynamicznego wzrostu w segmencie ekonomicznym i wzrost udziału w krajowym detalicznym rynku paliw – podsumowuje Paweł Lisowski, prezes Lotos Paliwa. – Planujemy konsekwentnie realizować założenia strategii Grupy Lotos, aby w 2015 osiągnąć 10% udział na tym rynku. Ważną rolę w tym procesie będzie odgrywać dalsza rozbudowa sieci w segmencie premium i ekonomicznym.
Warunki współpracy przyciągają kolejnych partnerów franczyzowych. – Segment ekonomiczny rozwija się głównie w sposób organiczny, będąc tym samym alternatywną dla segmentu premium – informuje Jan Michalak, dyrektor ds. infrastruktury i rozwoju Lotos Paliwa – Odpowiadając na potrzeby rynku intensywnie szukamy miejsc, w których stacje ekonomiczne mogą być bardziej dopasowane do lokalnego rynku, niż stacje premium. W 2011 roku sieć LOTOS Optima liczyła 50 obiektów. W 2012 działało ich już 101, a pod koniec 2013 aż 151 placówek.