Pod koniec 2014 roku w sieci LOTOS działało 441 stacji, a plany spółki na koniec 2015 roku zakładają zwiększenie tej liczby do około 470.
– 2014 rok to dla sieci LOTOS czas stabilnego rozwoju głównie w segmencie ekonomicznym i zwiększania udziału w krajowym detalicznym rynku paliw. Będziemy konsekwentnie realizować założenia aktualnej strategii Grupy Kapitałowej LOTOS, aby na koniec 2015 roku osiągnąć 10-proc. udział na tym rynku poprzez rozwój sieci stacji paliw, przede wszystkim w formule stacji własnych (CODO) oraz sieci franczyzowych (DOFO) – powiedział Paweł Lisowski, prezes zarządu LOTOS Paliwa.
Ubiegły rok dla sieci LOTOS, to także nowe stacje w segmencie premium – w tym także zlokalizowane w Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP). W 2014 roku otwarto trzy tego typu stacje, plany na 2015 zakładają kolejne dwa uruchomienia w Komorowie przy A4 i w Krzyżanowie przy A1. W minionym roku zakończył się również wieloletni proces wygaszania dystrybucji paliw na stacjach patronackich (DODO) na rzecz bardziej efektywnego modelu współpracy opartego o franczyzę.
Podsumowując rok 2014, w sieci stacji paliw LOTOS działało 441 stacji, w tym 169 stacji w segmencie ekonomicznym LOTOS Optima oraz 17 stacji autostradowych (MOP).
Spółka LOTOS Paliwa powstała w 1996 roku i jest jednym z kilkunastu podmiotów w ramach Grupy Kapitałowej Grupy LOTOS S.A. prowadzącej działalność w oparciu o dwa segmenty: wydobywczy oraz produkcji i handlu.
Główna działalność spółki LOTOS Paliwa obejmuje zarządzanie i rozwój ogólnopolskiej sieci stacji paliw, a także sprzedaż detaliczną i hurtową benzyn motorowych oraz oleju napędowego. Spółka zarządza również systemem kart flotowych LOTOS Biznes, skierowanym do firm oraz instytucji posiadających samochody osobowe, dostawcze oraz inne pojazdy. Program LOTOS Biznes oparty jest na kartach paliwowych, dzięki którym można dokonywać zakupów bezgotówkowych w oparciu o system działający on-line.
INK
Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.