Lokalny e-marketing

Autor: Redakcja
Data dodania: 26 maja 2011
Kategoria:
mapa

mapa

Jak się promować w sieci, by dotrzeć do klientów z tego samego regionu czy wręcz miasta?

Większość biznesów, zwłaszcza tych franczyzowych, ma zasięg lokalny. Klientami danego sklepu, restauracji, salonu urody czy też szkoły są zwykle mieszkańcy miasta, w którym znajduje się placówka. Dlatego docieranie z przekazem reklamowym do określonej grupy odbiorców - mieszkańców danego obszaru jest bardzo ważne. Zasięgiem terytorialnym działań marketingowch typu ulotki, plakaty czy billboardy można strerować bez trudnu. Ale jak to zrobić w Internecie?

Jest na to kilka sposobów - podpowiadają pracownicy Agencji Interaktywniej Positive Power, która przygotowała cykl artykułów na temat E-marketingu, dla portalu FranczyzawPolsce.pl. Najpopularniejsze to linki sponsorowane, uwzględniające w hasłach, na które są wyświetlane, nazwę miasta. Ale warto też pamiętać o innych narzędziach, jak np. Miejsca Google czy geolokalizacja.

Największa wyszukiwarka świata wspiera przedsiębiorców działających tylko na określonym terenie, m.in. poprzez swoje Miejsca Google. Po bezpłatnym dodaniu przez przedsiębiorcę własnej firmy do katalogu, pojawia się ona na Mapach Google. Wpis taki pojawi się również  razem z mapą w wynikach wyszukiwania, jeśli szukać będziemy czegoś w konkretnym mieście (np. wpisując „szkoła językowa katowice”) – mamy więc szansę bez nakładów na pozycjonowanie znaleźć się na jednym z pierwszych miejsc w Google.

Geolokalizacja to z kolei specjalny mechanizm umożliwiający określenie położenia geograficznego osoby, przedmiotu lub miejsca, który stanowi najnowszy trend w komunikacji e-marketingowej. Wykorzystują go m.in. Facebook (usługa Places). O co chodzi? Użytkownik, który znajduje się w danym miejscu, np. w naszej restauracji lub hotelu, loguje się do portalu przez telefon komórkowy i  „melduje się” w tym miejscu. Informacja o takim zameldowaniu wyświetla się jego znajomym, ale co najważniejsze – za zameldowanie się może otrzymać od nas np. 10 proc. zniżki albo darmowy napój do posiłku. Do tego użytkownicy mogą oceniać miejsca, w których byli, komentować, polecać innym.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram