Lojalność w biznesie: jakimi narzędziami można ją wspomagać?

Autor: Redakcja
Data dodania: 27 marca 2017
Kategoria:
Foto: Sodexo
Po jakie rozwiązania warto sięgać?

Sukces w biznesie to temat niełatwy i zależny od bardzo wielu zmiennych. Czynnikiem często niedocenianym, a jak się okazuje kluczowym, są… ludzie i ich relacje. Choć dla osób skoncentrowanych głównie na liczbach i wynikach może się to wydawać niewiarygodne, podstawą biznesowych osiągnięć są właśnie długotrwałe kontakty oraz zaufanie klientów i partnerów biznesowych. Ich wypracowanie nie jest proste, ale przy pomocy odpowiednich narzędzi może przynieść zdumiewające efekty. Po jakie rozwiązania warto sięgać?

Programy lojalnościowe

Jednorazowe wyrazy uznania od czasu do czasu, choć to miły gest, prawdopodobnie nie odniosą zamierzonego rezultatu. Wystarczy się zastanowić nad samym słowem „lojalność”. Zawiera ono w sobie pewne konotacje ze stałością, trwałością i zaufaniem. Jest więc pewnym procesem i jako taki powinna być pielęgnowana. Rozwiązanie odpowiadające cechom lojalności powinno mieć zatem charakter systemowy i długofalowy.

Odpowiedzią na te potrzeby są programy lojalnościowe, niezwykle popularne w bardzo wielu różnych branżach. Polegają na zaplanowanym długoterminowo wsparciu sprzedaży czy transakcji z partnerami, oferując uczestnikom dodatkowe benefity. Oczywiście programy konsumenckie, w których udział biorą nasi klienci, różnią się od programów handlowych, przeznaczonych dla kontrahentów – głównie dlatego, że potrzeby i oczekiwania tych dwóch typów odbiorców są odmienne. By program lojalnościowy odniósł sukces i rzeczywiście wpłynął na poziom lojalności, musi być dobrze przemyślany i dostosowany do odbiorcy.

Choć może to brzmieć dość skomplikowanie, opracowanie i wdrożenie odpowiedniego programu lojalnościowego wcale nie jest trudne, jeśli zdamy się na pomoc specjalistów doświadczonych w tej dziedzinie. Eksperci Sodexo zapewniają kompleksowe wsparcie na każdym etapie – od opracowania programu lojalnościowego skrojonego na miarę Twoich potrzeb, po jego wdrożenie i obsługę. Nie musisz też martwić się o kwestie prawne, podatkowe czy administracyjne. Rozwiązania wypracowane przez Sodexo obejmują bowiem i ten sektor. Więcej na temat mechanizmów działania programów lojalnościowych Sodexo znajdziesz tu: http://sodexolojalnosc.pl/program-lojalnosciowy/.

Karty przedpłacone

Jeśli zależy Ci na jak największym spersonalizowaniu działań sprzyjających lojalności, musisz poszukać narzędzia uniwersalnego – takiego, które pomoże Ci spełnić oczekiwania klientów czy kontrahentów o bardzo zróżnicowanych upodobaniach i oczekiwaniach. Dobrym pomysłem są z pewnością Karty Przedpłacone Sodexo. Jak to działa? To bardzo proste. kartę uczestnika doładowujesz jako manager programu lojalnościowego, w umówionych z kontrahentem czy klientem sytuacjach, np. gdy wyda on na zakupy w Twojej firmie określoną kwotę pieniędzy, czy poleci Twoje usługi znajomym. Gromadzone na takiej karcie środki obdarowana nią osoba może wydać w dowolnej chwili, na co tylko zechce – pozwala na to niezwykle rozbudowana sieć akceptantów Kart Przedpłaconych Sodexo, która liczy już ponad 300 000 punktów w całym kraju. Dzięki temu odbiorca sam decyduje, w jaki sposób chce być nagrodzony, co wpływa niezwykle pozytywnie na poziom jego zadowolenia ze współpracy z nami.

Kupony premiowe

Skutecznym i atrakcyjnym sposobem nagradzania, wpływającym pozytywnie na lojalność w biznesie, okazują się także kupony (czy bony) premiowe. Mają sens jednak tylko wtedy, gdy są szeroko akceptowane i można je zrealizować w wielu różnych miejscach. Wymaganie to spełniają bez zarzutu Kupony Premiowe Sodexo. Wiele lat doświadczenia i nieustannego rozwoju sieci partnerskiej sprawia, że Sodexo może się pochwalić największą liczbą punktów akceptujących. Bonami Sodexo można dziś płacić w ponad 30 000 różnych punktów w całej Polsce. Więcej informacji na ten temat wraz z obszerną listą sklepów znajdziesz tutaj: http://sodexolojalnosc.pl/baza-wiedzy/gdzie-placic-bonami-sodexo-lista-sklepow/.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram