Lody Bonano pojawią się nad morzem

Autor: Redakcja
Data dodania: 12 maja 2010
Kategoria:
lody_bonanoDziewiąta placówka należąca do sieci powstanie w Gdańsku wraz z początkiem wakacji. To już ostatni dzwonek, by zainwestować w ten biznes przed szczytem sezonu.

- Wielkość inwestycji zależy przede wszystkim od tego, ile będzie kosztowała maszyna do robienia lodów, którą zakupi franczyzobiorca. W mniejszych miejscowościach, gdzie obroty nie są zbyt wysokie, rzędu 10-12 tys. zł miesięcznie wystarczy maszyna za ok. 10 tys. zł. Tam, gdzie potrzebne jest bardziej wytrzymałe urządzenie, wydatki mogą sięgnąć 30 tys. zł – szacuje Radosław Charubin, właściciel sieci Lody Bonano. Mowa o maszynach używanych, nowe są bowiem dużo droższe. W ich zdobyciu pomaga franczyzodawca, który wie, gdzie szukać i jak ocenić ich stan. W każdym przypadku zwrot poniesionych nakładów ma nastąpić w ciągu 2 miesięcy.

Dla osób, które chcą uruchomić własną budkę z lodami, jest to ostatni dzwonek, żeby zdążyć przed latem. Trwa to bowiem ok. 1,5 miesiąca. - Najwięcej czasu zajmuje załatwienie wszystkich formalności i pozwoleń, zwłaszcza w sanepidzie – wyjaśnia Radosław Charubin. Firma rozmawia obecnie z potencjalnymi kandydatami z Katowic, Krakowa, Moniek i Ciechanowa, często na przeszkodzie staje jednak znalezienie odpowiedniej lokalizacji. Na razie więc pewne jest tylko otwarcie punktu w Gdańsku, który ruszy w czerwcu.

Lody Bonano oferują możliwość otworzenia punktu zarówno dołączonego do innej placówki np. kawiarni czy pubu, jak i samodzielnego. Ta druga formuła zdecydowanie cieszy się większym zainteresowaniem. Na razie firma ma tylko jeden punkt dołączony do innej oferty – został on otwarty pod koniec kwietnia przez franczyzobiorcę z Białegostoku, który prowadzi kawiarnię. Pozostałe siedem punktów (4 własne i 3 franczyzowe) działa jako samodzielne lokale. Oprócz lodów sprzedawane są w nich produkty z tzw. zimowego menu, czyli np. gofry czy rurki z kremem.

Oprócz Lodów Bonano poprzez franczyzę rozwijają się także Lody Gotti, które wydatek na maszynę do lodów szacują na 25-55 tys. zł, do tego dochodzi adaptacja lokalu. Zwrot całej inwestycji ma nastąpić w ok. 6 miesięcy. Dla potencjalnych inwestorów dostępne są też bardziej ekskluzywne i droższe systemy np. Gelato Magia, Ice Cafe oraz Ibiza Ice Cafe. Pierwszy z wymienionych konceptów na razie liczy w Polsce tylko jeden punkt - w Szczecinie. Wymaga on wysokich nakładów, które mogą sięgnąć od 100 do 500 tys. euro. Ice Cafe to sieć 16 lodziarni lokowanych głównie w centrach handlowych. Natomiast Ibiza Ice Cafe posiada obecnie dwie własne lodziarnio-kawiarnie (Wrocław i Poznań), ale jeszcze do wakacji zamierza uruchomić dwa kolejne lokale, także w stolicy Wielkopolski i Dolnego Śląska. Firma pracuje także nad ostateczną strukturą oferty franczyzowej.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów
Data dodania: 4 sierpnia 2022
Fit Cake robi swoje
Data dodania: 2 sierpnia 2022
BRICOMARCHÉ z nową marką własną
Data dodania: 1 sierpnia 2022
Duże zainteresowanie franczyzą Auto Gamma

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram