Do tej pory białostocka sieć Lody Bonano rozwijała się tylko poprzez uruchamianie punktów przyulicznych sprzedających na wynos tzw. amerykańskie świderki. Powstało ich już ponad 20, w tym jeden na Słowacji. Sprzedaż lodów w tego typu lokalizacjach jest jednak bardzo podatna na sezonowość, co powodowało, że punkty zarabiały głównie latem, zaś zimą były zamykane bądź wprowadzały ofertę zimową (gofry, rurki), która jednak nie przynosiła już tak dużych zysków.
Właściciel sieci, firma Multi Ice zdecydowała się na wprowadzenie drugiego konceptu – wysp, które będę otwierane w centrach handlowych i prosperowały przez cały rok. Sama oferta będzie taka sama – 28 smaków lodów produkowanych przez jedną maszynę, do tego różne polewy i posypki. Pojawiły się już pierwsze osoby zainteresowane współpracą w ramach nowej koncepcji.
- Na dzień dzisiejszy podpisaliśmy 4 umowy z franczyzobiorcami, którzy są na etapie rozmów z galeriami handlowymi. Jedna z naszych wysp będzie otwarta w Anglii, jedna w Białymstoku, a dwie nie mają jeszcze sprecyzowanej lokalizacji. Całkowity koszt wyspy lodowej wynosi 66 tys. zł. Od franczyzobiorców nie wymagamy doświadczenia w branży, wspieramy ich w prowadzeniu biznesu – informuje Anna Kiryluk, manager sieci Lody Bonano.
W ramach wsparcia firma oferuje m.in. indywidualny projekt dla celów sanitarnych, projekt technologii produkcyjnej dostosowany do potrzeb menu, doradztwo w doborze urządzeń gastronomicznych i maszyny do lodów, wzory menu, receptury produktów, wzory materiałów reklamowych, szkolenia pracowników, a także stałe doradztwo w rozwoju biznesu.
Joanna Cabaj - Bonicka