Lodowy przepis na sukces

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Lody Bonano
Lodowe przysmaki spod znaku Bonano niemal od razu przebojem wdarły się na rynek.

W powszechnym przekonaniu większość dużych przedsiębiorstw, zatrudniających kilkaset czy nawet kilka tysięcy pracowników kojarzona jest z zagranicznymi koncernami. Jak się okazuje, istnieją jednak w 100% rodzime firmy, które odnoszą sukcesy już nie tylko na krajowym podwórku. Przykładem na to są chociażby Lody Bonano, największa polska franczyzowa sieć lodziarni.

Pierwszy lokal działający pod tym szyldem otwarty został w 2003 roku na Podlasiu. To właśnie na obszarze „Zielonych Płuc Polski” zrodził się pomysł na produkcję i sprzedaż flagowego produktu sieci, czyli amerykańskich „świderków”.

Lodowe przysmaki spod znaku Bonano niemal od razu przebojem wdarły się na rynek, czego konsekwencją był błyskawiczny rozwój i systematycznie pojawiające się kolejne lodziarnie w całej Polsce, a z czasem również za granicą – np. w Belgii czy Chorwacji. W efekcie dziś funkcjonuje już ponad 230 punktów i stale dołączają do nich kolejne.

Otwierając ponad 13 lat temu pierwszą lodziarnię nawet w najśmielszych snach nie zakładaliśmy, że tego typu lody mogą spotkać się z aż tak entuzjastycznym przyjęciem – mówi Radosław Charubin, pomysłodawca Lodów Bonano.

I dodaje: - Co istotne, przyświecający nam od samego początku cel był jasny: stworzyć w 100% polską firmę, wpierającą rodzimą gospodarkę i w miarę możliwości współpracującą wyłącznie z krajowymi partnerami.

Założenie to pozostało niezmienne do dziś. Co więcej, na bazie tego sukcesu powstało lub rozwinęło się kilka innych, znaczących dziś przedsiębiorstw, które podobnie jak sieć lodziarni, z sukcesami działa nie tylko na lokalnym rynku.

Jedną z nich jest Hard-Ice, podlaski producent maszyn do lodów. Firma początkowo zajmowała się jedynie sprzedażą i serwisem tego typu urządzeń. Po kilku latach działalności i współpracy m. in. z marką Lody Bonano, w wyniku nabytego doświadczenia jej inżynierowie opracowali jednak własny, zaawansowany technologicznie projekt maszyny do produkcji lodowych „świderków”.

I podobnie jak w przypadku sieci lodziarni, maszyny te dość szybko podbiły rynek. W ciągu raptem siedmiu lat działalności spółka sprzedała ponad 1000 urządzeń do produkcji lodów, które z powodzeniem pracują już nie tylko w całym kraju, ale również m. in. w Rosji, Czechach, Chorwacji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, na Słowacji, Białorusi, a nawet… na Wyspach Kanaryjskich.

Cały proces produkcyjny odbywa się jest jednak w Polsce. Co nas szczególnie cieszy, zaprojektowane i stworzone przez nas urządzenia charakteryzuje nie tylko najwyższy poziom technologiczny, pozwalający im stać w jednym rzędzie z wyrobami producentów z całego świata, ale też niekiedy nawet dwukrotnie niższa niż u konkurencji cena. W tym wypadku określenie „dobre, bo polskie” nabiera zupełnie nowego wymiaru – kontynuuje Radosław Charubin.

Jak zatem widać, Polacy są bez wątpienia narodem przedsiębiorczym i co ważne, potrafiącym w swoim rozwoju wspierać innych. Z całą pewnością nie powinniśmy mieć więc kompleksów wobec zachodnich firm i wdrażanych przez nie pomysłów. Co więcej, dziś w wielu dziedzinach to polscy przedsiębiorcy wyznaczają trendy i inspirują resztę świata.

 

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram