Lifecooking sposobem na kryzys

Autor: Redakcja
Data dodania: 18 maja 2012
Kategoria:
Multifood_STP_-_w_rodku

Mimo europejskiego stylu życia jaki próbujemy wieść w Polsce, wciąż mało popularny jest u nas trend jedzenia „na zewnątrz”. A jeśli już decydujemy się zjeść w restauracji, to zazwyczaj brak nam czasu by delektować się jedzeniem – zbyt długo trwa przygotowanie w stosunku do czasu jaki pozostaje na konsumpcję.

Jak wiadomo jedzenie przede wszystkim musi sycić nasze oczy. To co widzimy wydaje się smaczniejsze niż to, co musimy sobie wyobrazić. Dlatego Multifood STP postanowił wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Ma być smacznie, szybko i tanio. I tak w 2005 roku powstał pierwszy w Polsce koncept „jedzenia na wagę”.

Nowością jest właśnie lifecooking, gdzie niektóre dania będą przygotowywane na oczach konsumentów, gdzie kucharz będzie stał przodem do klienta i na bieżąco opowiadał co robi w poszczególnym daniu. Świetny sposób na przyciągnięcie uwagi klienta. Będzie to wdrażane szczególnie w nowych lokalach.

Obecnie sieć zarządza 10 restauracjami z których 7 prowadzą franczyzobiorcy. W większości są to jednostki zlokalizowane w dużych centrach handlowych.

Cel strategiczny firmy na kolejne lata to dynamiczny rozwój - Zakończyliśmy właśnie prace nad nową strategią rozwoju na lata 2012-13 - mówi Sergiusz Urbaniak – Dyrektor Rozwoju - Obecnie koncentrujemy się na dynamicznym rozwoju naszego podstawowego konceptu z ofertą „jedzenia na wagę” jednak dokładnie analizujemy rynek i pracujemy jednocześnie nad wprowadzeniem na rynek nowej marki, która odpowiada zauważalnym już trendom związanym z segmentem Fit. W związku z naszym planem rozwoju staramy się pozyskać dodatkowy kapitał dlatego przygotowujemy się do wejścia na NewConnect.

Istotnym czynnikiem warunkującym nową strategię rozwoju firmy był kryzys, który nie ominął branży gastronomicznej. Dlatego postanowiono efektywniej zarządzać siecią poprzez optymalizację kosztów uruchomienia placówki własnej - Nasza nowa strategia zakłada także zmianę podejścia do procesów inwestycyjnych – jeszcze więcej uwagi zwracamy na wybór lokalizacji. Jak wiadomo dobra lokalizacja jest kluczowym elementem dla powodzenia biznesu - Duży przepływ ludzi, ciągi komunikacyjne, atrakcje turystyczne itd. to są miejsca, które należy brać pod uwagę . Do tej pory wiele centrów handlowych oferowało odpowiednią ilość klientów. Dzisiaj należy ostrożniej dobierać lokalizacje także w centrach handlowych. Nasycenie centrami handlowymi jest już spore, duża konkurencja między galeriami powoduje, że klienci mają wybór. To wszystko sprawia, że prowadzenie biznesu gastronomicznego w centrum handlowym jest trudniejsze niż kiedyś – mówi Sergiusz Urbaniak

Dzięki zmianom technologii w nowych lokalach można było zmniejszyć wymagania co do powierzchni oraz obniżyć nakłady na sprzęt i adaptację lokalu. Koszt otwarcia takiej restauracji to obecnie ok. 300 tyś. zł. Wiosenna promocja objęła opłatę wstępną – przy podpisaniu umowy do końca czerwca, franczyzobiorca otrzyma 10 tyś. zł. rabatu.

Czy pasja w połączeniu z ciekawym pomysłem na biznes może być lekarstwem na kryzys?

Może. Gdy spotkamy ludzi, którzy pasję potrafią przełożyć na sukces.

Marta Rolka

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram