Lidl, Biedronka i Tesco liderami w wydatkach na reklamę

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com

W czwartym kwartale 2014 roku działające w Polsce sieci dyskontów, sklepów wielkopowierzchniowych i convenience, przeznaczyły na płatną promocję w mediach ponad 327 mln zł - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. 

Oznacza to wzrost o 18% wobec analogicznego okresu ubiegłego roku oraz o 30% wobec poprzedniego kwartału. W ciągu całego roku, wartość promocji sieci sklepów przekroczyła 1 mld zł. Najwięcej na reklamę wydaje Lidl, przed Biedronką i Tesco. Marki, które na promocję przeznaczyły najwięcej środków, cieszyły się też największym zainteresowaniem dziennikarzy i internautów.

O tych samych sieciach najczęściej pisano na łamach prasy i informowano na antenach RTV, a w mediach społecznościowych Polacy najczęściej komentowali ich działalność i oferty.

Pierwsza trójka największych reklamodawców wśród działających w Polsce supermarketów, hipermarketów, dyskontów i sklepów convenience nie zmieniła się od czerwca.

Promujące się w krajowych mediach sieci handlowe w czwartym kwartale najchętniej wybierały reklamę telewizyjną. Na ekranach telewizorów spoty reklamodawców tego sektora pojawiły się blisko 76 tysięcy razy, a koszt ich emisji sięgnął 206 mln zł. Na falach radiowych reklamy sieci sklepów wyemitowano około 60 tysięcy razy za kwotę 98 mln zł. W prasie wydrukowano blisko 400 reklam, a koszt ich zamieszczenia to 23 mln zł.

INK

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram