Licencja dla stomatologów

Autor: Redakcja
Data dodania: 26 maja 2010
Kategoria:
stomatologiaBudowa sieci w branży stomatologicznej to trudna sztuka. Dotychczas na większą skalę udała się tylko firmie Dental Clinic Licence. Ale są już kolejni chętni do podjęcia tej próby.

W ramach sieci Dental Clinic Licence obecnie działa 16 prywatnych gabinetów stomatologicznych. A wkrótce dołączą do niej dwa kolejne – w Łodzi i Gliwicach.

– Sieć DCL budujemy od dwóch lat, wcześniej jednak ok. ośmiu miesięcy spędziliśmy na tworzeniu koncepcji licencyjnej. Przeprowadziliśmy m.in. badania dotyczące oczekiwań klientów na reprezentatywnej grupie osób korzystających wyłącznie z płatnych usług stomatologicznych. Nasz system powstał w opraciu o doświadczenia klinik amerykańskich oraz doświadczenia dr. Romana Borczyka – powiedział portalowi FranczyzawPolsce.pl Paweł Klimek, prezes Dental Clinic Licence. Firma kierowała swoją ofertę na rynek przy okazji szkoleń organizowanych przez dr. Borczyka m.in. z zakresu chirurgii czy implantologii, a także na targach stomatologicznych oraz za pośrednictwem Internetu.

Zdaniem Pawła Klimka, tym, co najbardziej przyciąga stomatologów do sieci, jest wsparcie w prowadzeniu biznesu, a więc w zakresie marketingu, administracji, obsługi klientów. – Ok. 95 proc. prywatnych gabinetów stomatologicznych jest własnością lekarzy, których nikt nie uczył prowadzenia biznesu, zwłaszcza w otoczeniu silnej konkurencji – wyjaśnia prezes Klimek.

Wśród jednostek zrzeszonych w DCL są zarówno mniejsze, dwu-, trzy-fotelowe gabinety jak i większe kliniki. Wszystkie ma wyróżniać przede wszystkim dobre wyposażenie, zwłaszcza w sprzęt diagnostyczny oraz  wyjątkowe, indywidualne podejście do klienta i troska o jego komfort. Na to stawiają organizatorzy sieci, którzy regularnie przeprowadzają odpowiednie szkolenia z tych zagadnień.

Doświadczenia DCL pokazują jednakże, że budowa sieci klinik stomatologicznych zrzeszającej niezależne jednostki to bardzo trudne zadanie. – Lekarze stomatolodzy nawet w okresie poprzedniego systemu  zachowali swoją odrębność gospodarczą. Dlatego, mimo iż warunki ekonomiczne konsolidacji sprzyjają, chęć zachowania jak największej lub wręcz całkowitej odrębności przez poszczególnych właścicieli gabinetów spowalnia ten proces – przyznaje Paweł Klimek. Jego zdaniem, właśnie z wyżej wymienionych powodów niewiele firm w Polsce zdecyduje się w najbliższym czasie na organizowanie tego typu sieci.

Niedawno jednak kolejna firma wyszła z taką inicjatywą. Jest nią notowany na New Connect Dent-a-Medical. – Pozyskaliśmy ostatnio doświadczonego menadżera, który w randze członka zarządu będzie odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej. W związku z tym podtrzymujemy prognozy, które zakładają, że do końca bieżącego roku w sieci znajdzie się około 60 placówek – mówi Mariusz Andrych, prezes Dent-a-Medical.

– Zarówno w Polsce jak i za granicą rentowność tego typu działalności jest w znacznym stopniu uzależniona od skali, dlatego też taka sieć musi dysponować odpowiednią ilością gabinetów. Co więcej, po przekroczeniu pewnego progu ilościowego, rentowność zaczyna rosnąć znacznie szybciej niż w okresach początkowych, co głównie wynika z pojawienia się nowych możliwości współpracy i osiągania wspólnych korzyści – wyjaśnia Łukasz Wilczewski, który od 15 czerwca zasiądzie w zarządzie spółki i będzie się zajmował rozwojem sieci.

Profesjonalną ofertę franczyzową zamierza w niedługim czasie skierować na rynek kolejna sieć klinik. System franczyzowy budowany jest przy wsparciu specjalistów z Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych. – Pracujemy nad konceptem dla firmy, która ma naprawdę bardzo długie doświadczenie w branży. Jest to więc przetestowany w różnych warunkach gospodarczych, doskonale sprawdzony sposób na biznes, gotowy do wdrożenia w kolejnych lokalizacjach – wyjaśnia Adam Wroczyński, dyrektor ds. projektów w ARSS.

Według danych GUS, w Polsce jest obecnie ok. 22 tys. gabinetów stomatologicznych, z czego jedna trzecia to jednostki prywatne.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram