Zapowiadana od września ubiegłego roku transakcja wreszcie doszła do skutku. Kto przejął jedną z większych sieci restauracji przydrożnych w Polsce, liczącą 15 placówek?
Do sieci Leśne Runo należy 11 restauracji własnych oraz 4 franczyzowe, wszystkie działają przy stacjach paliwowych znanych koncernów na terenie całej Polski. Sieć stworzyło i zarządza nią Towarzystwo Przyjaciół Polskiej Kuchni S.A. (TPPK). Spółka do niedawna była własnością Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki. Jednak ta ze względu na plany skoncentrowania się na swojej głównej działalności – szkoleniach i doradztwie dla sektora turystycznego – zdecydowała się pozbyć gastronomicznej spółki.
Przypomnijmy, że cena wywoławcza w przetargu ogłoszonym we wrześniu 2010 roku wyniosła niewiele ponad 2,5 mln zł za 100-procentowy pakiet akcji. Zarząd TPPK poinformował, że do sprzedaży doszło 27 kwietnia 2011 roku. Nowym właścicielem sieci Leśne Runo została spółka GJB Assets Management Ltd. wchodząca w skład funduszu kapitałowego Tar Heel Capital. Nie podano, jaka była ostateczna cena transakcji.
Jak dowiedział się portal FranczyzawPolsce.pl, zmiana właściciela nie spowoduje znaczących zmian w strategii Leśnego Runa. Sieć nadal będzie się rozwijać oraz oferować możliwość współpracy franczyzowej.
Franczyzobiorca sieci musi dysponować odpowiedną lokalizacją – przy stacji paliw, a także środkami na inwestycję, której wartość ustalana jest indywidualnie, w zależności od stanu lokalu, w którym będzie znajdować się restauracja. Wystrój lokali utrzymany jest w stylu leśnym, z naturalnymi elementami dekoracyjnymi, jak np. suszone kwiaty czy owoce. Restauracje serwują dania kuchni polskiej.
Zaangażowanie funduszu inwestycyjnego w sieć Leśne Runo, plany innych graczy z segmementu gastronomii przydrożnej (np. Polskiego Jadła) świadczą o dużym potencjale tego rynku i możliwościach znacznego i dość szybkiego rozwoju działających na nim firm.
Joanna Cabaj - Bonicka